Siła nabywcza Polaków to 89 mld euro. 43% z tej sumy wydajemy na żywność

Autor: dlahandlu.pl 1 czerwca 2017 10:27

Siła nabywcza Polaków to 89 mld euro. 43% z tej sumy wydajemy na żywność fot. shutterstock

W 2016 roku siła nabywcza dla handlu detalicznego Polaków wyniosła okrągłe 89 mld euro. Blisko 43% z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze. Wydatki na podstawowe kategorie produktowe, takie jak żywność, odzież oraz artykuły związane ze zdrowiem i urodą obejmują 2/3 siły nabywczej dla handlu detalicznego Polaków.

W 2016 roku Polacy dysponowali przeciętnie siłą nabywczą dla handlu detalicznego w wysokości 2 326 euro na osobę. Siła nabywcza mówi o przeciętnym potencjale wydatkowania w handlu detalicznym ludności zamieszkałej w danym obszarze.

Siła nabywcza dla handlu detalicznego w badaniach GfK została ujęta w podziale na różne grupy asortymentowe. 3 kategorie produktowe – żywność, odzież, artykuły związane ze zdrowiem i urodą obejmują ponad 64% siły nabywczej dla handlu detalicznego. Reszta grup produktów uwzględnionych w badaniu stanowi jedną trzecią siły nabywczej pozostałej w gestii konsumentów do rozdysponowania.

Jeśli chodzi o procentowy udział grup produktów w sile nabywczej produkty żywnościowe stanowią 43,1 proc., odzież 11,1 proc., zdrowie i higiena 9,9 proc., produkty DIY 9,3 proc., meble i wyposażenie wnętrz 6,1 proc., elektronika użytkowa 5,1 proc., elektroniczne artykułu użytku domowego 4,5 proc., produktu sportowe i rekreacyjne 2,7 proc., buty i wyroby ze skóry 2,6 proc., książki i materiały biurowe 2,3 proc., produkty AGD 1,9 proc. a  zegarki, biżuteria 1,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane