Słaba siła nabywcza Polaków powstrzymuje ekspansję międzynarodowych marek

Property News 13 maja 2015 12:08

Słaba siła nabywcza polskiego społeczeństwa jest jednym z czynników, które powstrzymują międzynarodowe marki przed ekspansją na naszym rynku. O tym, co musiałoby się wydarzyć, aby zmienić tę sytuację, opowiada w rozmowie z portalem Propertynews.pl Jarosław Tutaj, dyrektor w Dziale Powierzchni Handlowych Savills.

Polski rynek handlowy nadal czeka na nowe, zagraniczne brandy. Wzrost zainteresowania Polską jest jednak uwarunkowany kilkoma czynnikami, głównie natury ekonomicznej - tłumaczy Jarosław Tutaj.

Jak mówi ekspert, przede wszystkim musiałaby wzrosnąć siła nabywcza potencjalnego klienta, co skutkowałoby tym, że statystyczny Polak mógłby przeznaczać większe kwoty na zakupy w centrach handlowych. Wpłynęłoby to pozytywnie na chęć otwierania przez właścicieli zagranicznych sieci swoich sklepów w Polsce. A to z kolei, w bliższej lub dalszej perspektywie czasowej, pozwoliłoby deweloperom i właścicielom realizować nowe centra handlowe lub inne obiekty, które obecnie są w tzw. „zamrażarce”. - W ten sposób powierzchnie handlowe wzbogaciłyby się o formaty, których do tej pory w Polsce brakuje – tłumaczy Jarosław Tutaj.

Trzecim czynnikiem jest wejście naszego kraju do strefy euro, co zmniejszyłoby ryzyko kursowe dla firm detalicznych, które zamierzają wejść na nasz rynek.   


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane