Słodycze odpowiadają za blisko 14 proc. przeciętnego koszyka zakupowego

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2012 13:22

Według GFK Polonia słodycze i przekąski to 13,7 proc. zawartości koszyka przeciętnego konsumenta. Klienci wybierają przede wszystkim ciastka, czekolada, praliny, lody oraz wafelki, lizaki i cukierki.

 Według badań Nielsena od sierpnia 2010 do lipca 2011 roku sprzedano słodyczy czekoladowych na kwotę 4,7 mld złotych. 80 % Polaków przyznaje się do jedzenia czekolady w tabliczkach, co druga osoba deklaruje kupowanie produktów typu mieszanki i bombonierki, a więcej niż co trzecia - pralin i czekoladek sprzedawanych na wagę. Najwięcej osób sięga po ciemną tabliczkę średnio 2-3 razy w miesiącu, ale istnieje też stosunkowo duża grupa osób (prawie 14%), które robią to częściej niż raz na tydzień.  Dla porównania w ciągu roku przeciętny Polak spożywa blisko 4,2 l lodów. 

Pomiędzy czerwcem 2011, a majem bieżącego roku wartość rynku cukierków wyniosła niemal 1,2 miliarda złotych, co jest wynikiem słabszym niż rok wcześniej. Pomimo tego spadku cukierki i lizaki to nadal blisko 17,2 % rynku słodyczy w Polsce. Szacuje się, że przeciętny Polak zjada kilogram cukierków rocznie, głównie żelków. Chętnie sięgamy też po cukierki twarde, sugusy, pudrowe, czy wreszcie krówki i cukierki nadziewane. Specjaliści szacują, że to właśnie w żelkach drzemie największy potencjał, nie tylko na innowacyjne pomysły, ale również na rozbudowę rynku cukierków. Ciastka i wafelki osiągnęły jeszcze lepsze wyniki - wartość segmentu to około 2,8 miliarda złotych. Co ważne, jest to wynik lepszy niż we wcześniejszych latach. Polacy w miarę często delektują się markizami. Wybiera je około 1/3 Polaków. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane