PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Slogan reklamowy Tesco na wokandzie

Autor: dlahandlu.pl za SPCG 2 listopada 2016 11:26

Slogan reklamowy Tesco na wokandzie fot. za youtube.com

SPCG wygrała dla Tesco Polska spór przed Sądem powszechnym, w którym powód dochodził przeciwko Tesco roszczeń o zaniechanie używania i usunięcie skutków używania w obrocie oznaczeń, w tym „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW” w ramach kampanii reklamowej Tesco, koncentrującej się wokół postaci powszechnie znanego krytyka i pasjonata kulinarnego - opisuje kancelaria.

REKLAMA

- Powód dochodził przeciwko Tesco przed Sądem powszechnym roszczeń o zaniechanie używania w obrocie oraz usuniecie skutków używania oznaczeń w tym m.in. oznaczenia „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW”, w ramach kampanii reklamowej Tesco, której centralną postacią był powszechnie znany krytyk i pasjonat kulinarny. Powód zarzucał, że stosowane przez Tesco oznaczenia i hasła reklamowe są podobne do zarejestrowanego na jego rzecz w Urzędzie Patentowym RP znaku towarowego „łowcy smaków”, a ich używanie w obrocie prowadzi do naruszenia przysługującego mu prawa ochronnego na znak towarowy. Rozpoznający sprawę Sąd powszechny w pełni podzielił argumenty Tesco dotyczące braku podobieństwa powyższych oznaczeń i braku ryzyka wprowadzenia konsumentów w błąd co do pochodzenia oznaczanych w ten sposób towarów i usług. Zwłaszcza, że jak wskazywało Tesco określenie „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW” i inne oznaczenia stosowane przez Tesco w ramach tej kampanii były używane w odniesieniu do opisu osoby powszechnie znanego podróżnika, pasjonata, znawcy i krytyka kulinarnego. Ponadto, określenie „łowca smaków” funkcjonuje obecnie w języku potocznym jako odpowiednik angielskiego terminu „foodhunter”, który jest od wielu lat powszechnie używany dla opisania zajęcia polegającego na komponowaniu i wyszukiwaniu nowych smaków oraz receptur kulinarnych – mało znanych produktów spożywczych, oryginalnych przypraw, czy metod przygotowywania potraw. Prowadzenie tego typu poszukiwań wiąże się z podróżowaniem – nie tylko do odległych, egzotycznych części świata, lecz także po różnych regionach kraju, w celu odkrywania rodzimych, lokalnie stosowanych produktów i tradycyjnych receptur - czytamy w opisie kancelarii SPCG.

Przypomnijmy, w 2012 r. ruszyła kampania sieci sklepów Tesco. Jej twarzą był Robert Makłowicz. Słynny podróżnik i krytyk kulinarny został Łowcą Smaku. Jego wizerunek po raz pierwszy znalazł się na wybranych produktach marki Tesco.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16440

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA