Slogan reklamowy Tesco na wokandzie

Autor: dlahandlu.pl za SPCG 2 listopada 2016 11:26

Slogan reklamowy Tesco na wokandzie fot. za youtube.com

SPCG wygrała dla Tesco Polska spór przed Sądem powszechnym, w którym powód dochodził przeciwko Tesco roszczeń o zaniechanie używania i usunięcie skutków używania w obrocie oznaczeń, w tym „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW” w ramach kampanii reklamowej Tesco, koncentrującej się wokół postaci powszechnie znanego krytyka i pasjonata kulinarnego - opisuje kancelaria.

- Powód dochodził przeciwko Tesco przed Sądem powszechnym roszczeń o zaniechanie używania w obrocie oraz usuniecie skutków używania oznaczeń w tym m.in. oznaczenia „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW”, w ramach kampanii reklamowej Tesco, której centralną postacią był powszechnie znany krytyk i pasjonat kulinarny. Powód zarzucał, że stosowane przez Tesco oznaczenia i hasła reklamowe są podobne do zarejestrowanego na jego rzecz w Urzędzie Patentowym RP znaku towarowego „łowcy smaków”, a ich używanie w obrocie prowadzi do naruszenia przysługującego mu prawa ochronnego na znak towarowy. Rozpoznający sprawę Sąd powszechny w pełni podzielił argumenty Tesco dotyczące braku podobieństwa powyższych oznaczeń i braku ryzyka wprowadzenia konsumentów w błąd co do pochodzenia oznaczanych w ten sposób towarów i usług. Zwłaszcza, że jak wskazywało Tesco określenie „KULINARNI ŁOWCY SMAKÓW” i inne oznaczenia stosowane przez Tesco w ramach tej kampanii były używane w odniesieniu do opisu osoby powszechnie znanego podróżnika, pasjonata, znawcy i krytyka kulinarnego. Ponadto, określenie „łowca smaków” funkcjonuje obecnie w języku potocznym jako odpowiednik angielskiego terminu „foodhunter”, który jest od wielu lat powszechnie używany dla opisania zajęcia polegającego na komponowaniu i wyszukiwaniu nowych smaków oraz receptur kulinarnych – mało znanych produktów spożywczych, oryginalnych przypraw, czy metod przygotowywania potraw. Prowadzenie tego typu poszukiwań wiąże się z podróżowaniem – nie tylko do odległych, egzotycznych części świata, lecz także po różnych regionach kraju, w celu odkrywania rodzimych, lokalnie stosowanych produktów i tradycyjnych receptur - czytamy w opisie kancelarii SPCG.

Przypomnijmy, w 2012 r. ruszyła kampania sieci sklepów Tesco. Jej twarzą był Robert Makłowicz. Słynny podróżnik i krytyk kulinarny został Łowcą Smaku. Jego wizerunek po raz pierwszy znalazł się na wybranych produktach marki Tesco.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10715

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane