SM Mlekpol: Detaliści zbyt agresywnie żądają obniżki cen u producentów

www.portalspozywczy.pl 21 kwietnia 2016 12:13

Biorąc pod uwagę trzy hurtowe sieci handlowe jak Selgros, Makro i Euro Cash oraz hurt tradycyjny możemy procentowo określić, że SM MLEKPOL 51 proc. sprzedaży detalicznej kieruje właśnie do tego kanału dystrybucji - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Lech Karendys, Dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol.

Pozostałą część swoich wyrobów Mlekpol sprzedaje do sieci super i hipermarketów oraz tzw. sklepów dyskontowych.

Lech Karendys zwraca uwagę na zjawisko agresywnej polityki zakupowej sieci handlowych. Jego zdaniem, najczęściej wynika z faktu konkurowania dystrybutorów między sobą o klienta. Wygrywa ten, który przyciągnie klienta, a najłatwiej przyciąga się przeważnie jak najniższą ceną. - Produkty mleczarskie są magnesem na klienta. Wyroby nabiałowe konsument kupuje prawie codziennie. W związku z tym dystrybutorzy – sklepy, zbyt agresywnie moim zdaniem, żądają obniżki cen u producentów. Niektórzy producenci chcąc za wszelką cenę sprzedać produkt lub utrzymać się na rynku zgadzają na ceny skrajnie niskie. Tak rusza lawina obniżek cen, a to nikomu nie jest potrzebne. Każdy musi sprzedać w cenie przynajmniej pokrywającej koszt wytworzenia, wtedy wolnorynkowa gospodarka ma szanse trwania w niezłej kondycji. To, co dzieje się teraz mimo wszystko jest zdrowsze dla rynku niż narzucona regulacja i w efekcie puste półki – mówi Lech Karendys.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane