PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Smart shopperzy zaczynają się domagać od marek indywidualnej komunikacji

Autor: MondayNews 26 października 2016 09:45

Jak wynika z raportu, sporządzonego przez specjalistów z aplikacji mobilnej Qpony, smart shopperzy stanowią aż 89 procent polskich konsumentów. Jednak wciąż są źle definiowani. W związku z tym, marketerzy popełniają szereg błędów. Przede wszystkim pomijają kanały komunikacji, z których korzystają tego typu klienci.

REKLAMA

Jak wyjaśnia ekspert, socjolodzy wyróżniają trzy typy smart shopperów. Wśród nich są tzw. „zbieracze okazji”, „łowcy okazji” oraz „poławiacze okazji”. Pierwsi rzeczywiście wykazują niższe dochody i muszą oszczędzać. Drudzy są w lepszej sytuacji ekonomicznej, lecz potrafią przemieścić się nawet kilkanaście kilometrów i poświęcić kilkadziesiąt minut w celu skorzystania z atrakcyjnej zniżki. Najmniej liczna jest trzecia grupa. Ma najwyższe przychody i nie stroni od konsumpcyjnego trybu życia oraz produktów wysokiej jakości. Oszczędzanie jest dla niej strategią prowadzącą do sukcesu finansowego.

– Za smart shopperów uznawane są przede wszystkim osoby młode. Nie jest to jednak do końca zgodne z prawdą. Mając do dyspozycji podobne narzędzia i informacje, grupy o różnych profilach demograficznych, podejmują podobne decyzje zakupowe. To, czy dany konsument jest smart shopperem, czy raczej social shopperem, nie zależy od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Ten drugi typ określa klientów, którzy „kupują społecznie”, czyli w swoich wyborach zakupowych kierują się opiniami płynącymi z otoczenia – tłumaczy Mateusz Puchala.

Smart shopperzy to złożona demograficznie grupa. Różnice w zachowaniach nabywczych kobiet i mężczyzn, a także reprezentantów kolejnych pokoleń, wyraźnie zacierają się. Łączy je analityczne podejście do zakupów, używanie urządzeń mobilnych, kupowanie w sieci, korzystanie z wielu sprawdzonych źródeł informacji. To samo dotyczy stosunku inteligentnych konsumentów do nowoczesnej technologii. Starsi konsumenci coraz chętniej wybierają np. aplikacje mobilne i korzystają z Internetu w celu analizy rynku przed dokonaniem danego zakupu.

– Wbrew powszechnej opinii, smart shopperzy to nie są osoby, które korzystają wyłącznie ze smartfona z dostępem do Internetu. Coraz częściej sięgają po technologie umożliwiające im wyświetlanie treści związanych z położeniem, w którym się znajdują. Dzięki usługom lokalizacyjnym, dostarczanym m. in. przez GPS czy Bluetooth Low Energy, inaczej Bluetooth 4.0, użytkownicy znajdują w swoim otoczeniu atrakcyjne oferty. Jak pokazują międzynarodowe doświadczenia sieci Carrefour, wykorzystywanie nadajników Bluetooth 4.0, tzw. beaconów, prowadzi do wzrostu zaangażowania klientów w interakcję z marką, która odbywa się w kanale mobilnym – zapewnia Krzysztof Łuczak z firmy technologicznej Sensorberg.

  • kasia 2016-11-08 01:08:15

    ja tam najbardziej lubie mojagazetka.com i nie wiem co to są smart shoperzy?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA