REKLAMA
REKLAMA

Smart shopping w Polsce wciąż jest w powijakach

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 10 kwietnia 2013 10:42

Aż 75 proc. Polaków deklaruje, że na zakupy wybiera się wyłącznie w konkretnym celu. Dla porównania w 2011 grupa ta była mniejsza o 4 proc. Bez sprecyzowanego celu do sklepu wybiera się 21 proc. z nas - wynika z badań SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center w Katowicach. Polacy coraz częściej planują zakupy, ale to jeszcze nie smart shopping - oceniają eksperci.

REKLAMA
Tylko 42 proc. z nas podczas zakupów kieruje się ceną, 37 proc. daje się skusić na nowości, tylko po to, żeby je wypróbować, a 42 proc. zdarza się kupować rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebuje.

Smart shopping, czyli przemyślane zakupy na czas kryzysu robią furorę na całym świecie. Prawdziwi smart shopperzy poszukują rzeczy na wyprzedażach i w outletach, aukcjach internetowych, porównują ceny w sklepach, czekają na okazje, robią zakupy grupowe. Zanim coś kupią, sprawdzają przynajmniej w 5-ciu miejscach, a na koniec zasiadają do porównywarki internetowej. Liczy się cena, ale także jakość. Tymczasem Polacy wciąż ponad smart shopping stawiają zwykłą listę zakupów i planowanie budżetu na zakupy.

Tylko 9 proc. ankietowanych przez centrum handlowe Silesia City Center spotkało się kiedykolwiek z terminem „smart shoppingu". Pojęcie bliższe jest kobietom, do jego znajomości przyznało się 13 proc. pań. Przed zakupem ceny tych samych produktów w różnych sklepach porównuje jedynie 21 proc. z nas. O porównanie cen w sklepie stacjonarnym i internetowym pokusiło się kiedykolwiek zaledwie 17 proc. Polaków. Tylko 8 proc. przyznało się, że obejrzało produkt w sklepie stacjonarnym, ale kupiło taniej on-line - wynika z sondy zakupowej Silesia City Center.

- To zjawisko narasta, bo kupując chcemy oszczędzać, ale smart shopping wciąż jest w powijakach. Polacy owszem planują zakupy, ale najczęściej ograniczają się przy tym do określenia, co chcą kupić i ile mogą maksymalnie na to wydać. W tym jesteśmy mistrzami - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Aż 56 proc. Polaków deklaruje, że nie ma czasu, żeby przygotować się do zakupów. 42 proc. przyznaje, że na zakupy wybiera się z wcześniej przygotowaną listą. 34 proc. planuje budżet. Jednocześnie do nietrzymania się listy zakupów przyznaje się ponad połowa tych, która ją sporządza.

Nie obce są nam także impulsy. Promocje, dwa produkty w cenie jednego i przeceny potrafią skutecznie zburzyć plan zakupowy. Aż 62 proc. Polaków przyznaje, że zrobili kiedykolwiek zakupy pod wpływem impulsu. Żałowała ich ponad połowa - wynika z sondy Silesia City Center.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA