Smartfon staje się nieodłącznym elementem zakupów

Autor: pr 9 września 2016 10:58

Nawet jeśli wydaje nam się, że kupujemy spontanicznie, konkretne wybory powstają w naszych głowach po obejrzeniu kilku filmów, przeglądaniu Instagrama lub na skutek przypadkowego natknięcia się na produkt w sieci. Okazuje się, że ponad połowa użytkowników (52%) korzysta z wyszukiwarek w swoich smartphonach. Istotnym jest również fakt, że w ciągu kilku ostatnich lat ogólna liczba wyszukiwań na telefonie wzrosła aż 15-krotnie. To pierwszy krok ku temu, aby nasze życie zostało zdominowane przez urządzenia mobilne - wynika z danych Grupy Kwanko.

90% konsumentów podczas dokonywania zakupu sprawdza dane na swoim smartfonie. To bardzo dobra wiadomość dla reklamodawców, którzy mogą zrobić coraz więcej właśnie w strefie mobile.

45% użytkowników korzysta z aplikacji w celu sprawdzenia informacji o usłudze lub produkcie, który zamierzają kupić. Oznacza to, że niemal co drugi konsument przed dokonaniem zakupu zapoznaje się z treściami zamieszczonymi w sieci. Taka sytuacja z kolei może powodować również wzrost zakupów online i contentu reklamowego, z czego powinni ucieszyć się zarówno wydawcy, jak i reklamodawcy.

Oprócz tego, że konsumenci poszukują informacji o produkcie na smartphonie przed zakupami, robią to również podczas zakupów. 62% użytkowników poszukuje informacji podczas robienia zakupów w sklepie offline. W tym przypadku wartym uwagi rozwiązaniem jest usługa geotargetowania, która pozwala reklamodawcom dotrzeć do potencjalnych klientów w odległości około 30 metrów od konkretnego sklepu.

Pomimo tego, że użytkowników mobilnych wciąż przybywa, wbrew pozorom zakupy przez internet nadal nie są aż tak popularne. Wiele jednak wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości trend ten będzie ulegał zmianie. Ponad 70% Polaków niekupujących jeszcze przez smartphona lub tablet, chce w tym roku wypróbować zakupy mobile. – W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50 proc. To oznacza, że jej ekspansja jest wciąż jeszcze przed nami a możliwości rozwoju są praktycznie nieograniczone. W najbliższych latach z pewnością powstanie wiele ekscytujących innowacji i rozwiązań, które będą kształtować zachowania użytkowników, którzy już dzisiaj nie rozstają się ze swoim smartphonem.– mówi Michał Sołtys z Grupy Kwanko.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane