Solidarność przeprowadzi badania wśród ochroniarzy hipermarketów

Autor: dlahandlu.pl 27 marca 2012 08:36

NSZZ „Solidarność" przeprowadzi badania pierwotne pracowników i pracodawców firm ochrony oraz sieci handlowych nt. poziomu dialogu społecznego w tych firmach. W ankietach znajdą się pytania dotyczące m.in. istnienia procedur umożliwiających podjęcie dialogu między pracownikiem a pracodawcą oraz poziomu zaufania np. w kwestii rozliczania godzin pracy.


NSZZ „Solidarność" prowadzi stały monitoring dialogu społecznego. Jednym z narzędzi jest interaktywny serwis HiperWyzysk.pl gdzie pracownicy sieci handlowych i firm ochrony mogą anonimowo zgłaszać problemy w relacjach ze swoimi pracodawcami oraz sugerować proponowane rozwiązania. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie badania ankietowego, które pozwoli wskazać firmy o najwyższym i najniższym poziomie dialogu. Dane zebrane w wyniku badania zostaną upublicznione i stanowić będą element nacisku wobec najgorszych pracodawców.

„Solidarność" chce aby pracodawcy zrozumieli konieczność dbałości o dialog społeczny i poszanowania związków zawodowych, zwłaszcza w tych branżach, w których brakuje wzorców partycypacji pracowników.

Pracownicy ochrony organizują się i coraz więcej ich spraw jest załatwianych poprzez związek zawodowy. - mówi Michał Kulczycki, przewodniczący Organizacji Międzyzakładowej Pracowników Firm Ochrony, Cateringu i Sprzątania NSZZ „Solidarność".

Serwis HiperWyzysk.pl oraz badanie ankietowe to elementy kampanii realizowanej w ramach projektu „Wsparcie dialogu społecznego w firmach ochrony oraz sieciach super- i hipermarketów" przygotowanego przez NSZZ „Solidarność" i współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Kampania NSZZ „S" jest odpowiedzią na alarmujące dane statystyczne dotyczące warunków dialogu społecznego oraz warunków pracy w branży ochrony i handlu.

Kampania wpisuje się także w szersze działania „S" mające na celu poprawę sytuacji na polskim rynku pracy, m.in.: walkę z tzw. „umowami śmieciowymi", czy sprzeciw wobec rządowych planów podniesienia wieku emerytalnego do 67 lat zarówno dla mężczyzn jak i kobiet.

Kampania NSZZ „S" jest odpowiedzią na alarmujące dane statystyczne dotyczące warunków dialogu społecznego oraz warunków pracy w branży ochrony i handlu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane