Spada dynamika sprzedaży win w dyskontach

www.portalspozywczy.pl 6 czerwca 2016 14:32

W ostatnim czasie zmieniły się tendencje sprzedaży win w poszczególnych kanałach dystrybucji – spada dynamika w kanale dyskontowym, a zwiększa się na powrót w hipermarketach, supermarketach i małych sklepach – oceniają członkowie zarządu Grupy Ambra.

- Od lat nieustannie rosnący rynek win stołowych pokazał w ostatnich miesiącach korzystny dla naszej strategii rozwój dynamiki w kanałach dystrybucji: po okresach ekspansji sieci dyskontowych dynamika wzrostu w tym obszarze wyraźnie spadła – mówią członkowie zarządu Ambry.

- Tymczasem wzrosty sprzedaży win wróciły do hipermarketów, supermarketów oraz małych sklepów zgodnie z ogólnym trendem na korzyść zakupów convenience - dodają.

- Rośnie nadal konsumpcja wina w gastronomii oraz zakupy Polaków w naszych sklepach specjalistycznych CENTRUM WINA – mówią również Robert Ogór, prezes Grupy Ambra oraz Piotr Kaźmierczak, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy.

Udział dyskontów w handlu winem w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. W ostatnich latach udział sklepów dyskontowych w rynku wina zwiększył się do 33 proc. w 2104 roku. Dla porównania w roku 2011 było to 28 proc., a w 2010 roku 20 proc.

Dyskonty zwiększały udział w handlu winem kosztem przede wszystkim super- i hipermarketów, ale także kosztem handlu tradycyjnego. Udział hiper- i supermarketów w rynku wina wyniósł ok. 35 proc. w 2014 roku.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane