REKLAMA
REKLAMA

Spadają wyniki McDonald's

www.portalspozywczy.pl 11 lutego 2015 08:56

Spadają wyniki McDonald's

O 1,8 proc. spadła w styczniu br. sprzedaż like-for-like w restauracjach McDonalds. Jest to ósmym miesiąc z rzędu z ujemnym globalnym wynikiem sieci.

REKLAMA
Analitycy Consensus Metrix prognozowali, że spadek wyniesie "jedynie" 1,2 proc.

 

Najgorzej jest w Azji i Afryce - tam w styczniu sprzedaż spadła aż o 12,6 proc., a - zdaniem ekspertów - miała spaść o 8,4 proc.

Cały 2014 rok był dla McDonald's niekorzystny. Zysk zmniejszył się o 15 proc. Był to pierwszy od 12 lat rok kiedy spółka zanotowała roczny spadek.

Złe wyniki to m.in. efekt "chińskiego skandalu", który ogłosiły media w połowie ubiegłego roku. W chińskiej telewizji wyemitowano reportaż przedstawiający pracę w halach Shanghai Husi Food - dostawcy produktów dla McDonald's i KFC. Falę krytyki pod adresem fast foodów wywołały ujęcia pokazujące jak pracownicy pakują wieprzowinę i kurczaki, których termin ważności minął, a także mięso, które spadły na podłogę.

Jak podaje serwis Bloomberg.com,McDonald's ma problemy także przez modę na małe burgerownie - które najpierw w USA, a potem w Europie, zaczęły zabierać wielkim sieciom fast food klientów. Kłopotem jest również nastawienie młodych konsumentów, którym sieć kojarzy się z dziecięcymi kinderbalami. Teraz te dzieci podrosły i uważają, że chodzenie do McDonald's to "obciach".

Kiepska sytuacja w spółce ma swoje konsekwencje. Don Thompson z końcem lutego br. odejdzie ze stanowiskiem prezesa. Zastąpi go Steve Easterbrook.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA