Spadek liczby pustostanów na kieleckim rynku centrów handlowych

www.portalspozywczy.pl 27 marca 2015 14:42

Łączna powierzchnia centrów handlowych w Kielcach wynosi nieco ponad 150 tys. mkw. GLA. Współczynnik pustostanów pod koniec 2014 roku osiągnął 4,6 proc. i znajdował się w trendzie spadkowym. Największym obiektem handlowym w mieście jest Galeria Echo o powierzchni 66 tys. mkw. GLA. Czynsze za lokal o powierzchni 100-150 mkw. na potrzeby mody wahają się w przedziale 31-33 EUR za mkw. miesięcznie - informuje Colliers International.

W Kielcach znajdują się cztery centra handlowe. W 2000 roku jako pierwsze w mieście powstało Centrum Radomska. Kolejnymi obiektami handlowymi były Galeria Echo (2002 r.), Pasaż Świętokrzyski (2006 r.) oraz Galeria Korona Kielce (2012 r.). Miasto nie dysponuje natomiast parkiem handlowym czy centrum wyprzedażowym. 

 – W ciągu ostatnich trzech lat rynek kielecki z powodzeniem zaabsorbował nową powierzchnię dostarczoną w centrum handlowym Korona oraz rozbudowanej Galerii Echo, a współczynnik pustostanów spadł o 4 punkty bazowe. Największą planowaną inwestycją jest park handlowy w Miedzianej Górze k. Kielc, w ramach której ma powstać między innymi sklep IKEA – dodaje Katarzyna Michnikowska z Colliers International.

 Kieleckie centra handlowe to - zdaniem Colliers - obiekty dobrej jakości. Znajduje się w nich łącznie około 540 sklepów. Ich oferta jest bardzo zróżnicowana. Największą grupę najemców stanowią firmy z sektora mody (32 proc.) oraz usług (12 proc.). Wyłączając operatorów GSM, do najczęściej występujących marek należą: Apart (jubiler), CCC (obuwie) oraz Monnari (moda).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane