Spadek obrotów E.Leclerc w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2015 19:38

Spadek obrotów E.Leclerc w Polsce

E.Leclerc Polska - operator sieci hiper- i supermarketów - zanotował po raz drugi z rzędu spadek obrotów na polskim rynku. Całkowite obroty E.Leclerc w 2014 roku wyniosły 2,747 mld zł, co oznacza spadek o 2 mln zł w porównaniu z rokiem 2013, gdy obroty wyniosły 2,749 mld zł. Z kolei w 2012 roku obroty sieci wyniosły 2,771 mld zł.

Spadki w polskiech sklepach sieci E.Leclerc nie są znaczne, można więc mówić o stabilizacji biznesu w okresie trudnej sytuacji gospodarczej (w tym deflacji cen żywności), rosnącej konkurencji i niezbyt korzystnych nastrojów konsumenckich. Co ciekawe E.Leclerc zanotował delikatny spadek obrotów mimo uruchomienia w 2014 roku dwóch nowych hipermarketów - w Kaliszu i Szczecinie, co wpłynęło na wzrost powierzchni handlowej sklepów do poziomu prawie 136 tys. mkw.

Włądze sieci uznają osiągnięty wynik za satysfakcjonujący wobec istniejącej sytuacji rynkowej. Firmie udało się osiągnąć go miedzy innymi dzięki wzrostowi o 1,73 proc. liczby klientów, co zniwelowało deflację cen żywności.

Jak informują przedstawicele sieci E.Leclerc „nastroje konsumenckie uległy znacznej poprawie i ożywieniu szczególnie w okresie świątecznym. Wpływ na stabilny obrót miały również prowadzone na szeroką skalę akcje promocyjne, np. projekt BIG Bang, inwestycje w szkolenia kadry pracowniczej a także stale wzbogacany asortyment w niskich cenach."

-  Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej utrzymujemy stabilny poziom obrotów i rosnącą liczbę lojalnych klientów. Staramy się sukcesywnie poszerzać ofertę wzbogacając asortyment, ułatwiając naszym klientom robienie zakupów - mówi Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Realizując ideę wspierania rozwoju lokalnych rynków E.Leclerc Polska kontynuuje zapoczątkowany w 2011 roku projekt „Producenci Lokalni". Program pomaga lokalnym przedsiębiorcom nawiązywać współpracę z siecią oraz umieszczać swoje wyroby w ofercie supermarketu. 

E.Leclerc istnieje w Polsce od 1995 roku. Leclerc to znak firmowy, pod którym zrzeszeni są niezależni handlowcy, właściciele przedsiębiorstw zarządzanych w autonomiczny sposób. W roku 2013 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2,749 mld złotych. Obecnie zatrudnia ok. 6 500 pracowników w 43 sklepach znajdujących się w 41 miastach na terenie 16 województw.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • każmierczak stanisława ło 2015-04-15 15:47:40

    Mieszkam w Łodzi. Jest u nas tylko jeden market Leclerc i jest najlepszym ze sklepów. Kupuje się w nim najlepsze artykuły oraz takie, których nie ma w całym mieście. Jest tam bardzo czysto i elegancko oraz bardzo dobra obsługa. Chciałabym, aby w naszym mieści Leclerc był w każdej dzielnicy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane