PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Spadła liczba delikatesów w Polsce, sklepy przyjmują strategię dyskontów

Autor: Gazeta Wyborcza 17 lutego 2011 08:56

Po raz pierwszy w historii spadła liczba sklepów delikatesowych w Polsce. Aby się bronić, przyjmują taką sama strategię jak dyskonty Biedronka czy Lidl. Ma być tanio - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Delikatesy Bomi, które jeszcze do niedawna chciały się kojarzyć raczej z krewetkami, luksusową oliwą i ekskluzywnymi serami, a nie niskimi cenami. Jak mówi w rozmowie z Gazetą Wyborczą prezes sieci Marek Romanowski, w ciągu trzech kwartałów 2010 roku rynek sprzedaży detalicznej spadł o 3,6 proc., a sprzedaż sieci o 3,4 proc. Rynek zmusił do weryfikacji naszych poprzednich działań.

Jak czytamy w Gazecie, niskimi cenami chwalą się też delikatesy Alma oraz Piotr i Paweł (w swoich placówkach ma banery zachwalające "super ceny"). Aby faktycznie były niższe, zaczęły wprowadzać do sprzedaży wyroby pod marką własną.

Rynek handlowy się wymieszał i uśrednił. Aby utrzymać klienta, delikatesy czerpią z doświadczeń dyskontów. Dyskonty w tym samym celu sięgnęły po towary z delikatesów. Przejmują też od delikatesów rynek win. Biedronka i Lidl organizują promocje, dni win włoskich, francuskich, hiszpańskich - pisze Gazeta Wyborcza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11536

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane