SPAR: koncept "food to go" szansą na walkę z dyskontami

Autor: portalspozywczy.pl 15 kwietnia 2011 15:10

SPAR: koncept "food to go" szansą na walkę z dyskontami

- Za 2-3 miesiące projekt "food to go" przetestujemy w dwóch lokalizacjach. W jednej z nich część ta zajmie 60 mkw. Po około czterech miesiącach przeniesiemy testy do innych sklepów. Część z daniami na wynos to w tej chwili jedyna droga, żeby podnieść marżę sklepów. Nie da się już kupować dużo taniej a duża konkurencja dyskontów nie pozwala na stosowanie wyższych marż - ujawnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wojciech Bystroń, prezes zarządu Spar Polska.


Jest to koncepcja odpowiednio zaadaptowana na potrzeby klientów kraju znad Wisły: z naszymi potrawami, poziomem cenowym. Skonstruowana tak, by można ją dopasować do różnej wielkości sklepów. "Food to go" zaczyna się od kanapki, ale asortyment można rozwinąć do kilkudziesięciu produktów, a w poszczególnych lokalizacjach bazować na tej części, która najlepiej się sprawdzi - opowiada Wojciech Bystroń.

W Irlandii jeden ze sklepów o powierzchni 180 mkw. to placówka, gdzie dania na wynos generowały 90 proc. obrotu. Były też takie placówki, gdzie przychody z działu "food to go" wynosiły około 15-20 procent ich sprzedaży. W SPAR w Rosji supermarkety robią 20-30 proc. obrotów na daniach na wynos, a trzeba zaznaczyć, że marża na takich produktach jest wysoka - dodaje Wojciech Bystroń.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane