Spar: Szkolenie nie powinno być jedynie jednorazowym epizodem

Autor: www.dlahandlu.pl 9 maja 2012 12:27

Spar: Szkolenie nie powinno być jedynie jednorazowym epizodem

Szkolenia to podstawa sukcesu w każdym biznesie i handel nie jest tutaj wyjątkiem. Nawet doświadczony handlowiec musi sobie przyswoić standardy wypracowane przez sieć a to przecież tylko jeden z elementów prowadzonych przeze mnie zajęć - mówi Beata Boguta odpowiedzialna za szkolenia w sieci SPAR.

Kto jest objęty systemem szkoleń w sieci SPAR?

Przeprowadzam przede wszystkim szkolenia dla pracowników sklepów, ale również dla kadry kierowniczej. Te dwie grupy to główni adresaci prowadzonych przeze mnie zajęć.

Jak ważny dla sklepu jest dobrze przeszkolony pracownik?

To podstawa sukcesu w każdym biznesie i handel nie jest tutaj wyjątkiem. Sieć SPAR zdaje sobie z tego sprawę i dlatego tak dużą wagę przykłada do systemu szkoleń. Nawet doświadczony handlowiec musi sobie przyswoić standardy wypracowane przez sieć a to przecież tylko jeden z elementów prowadzonych przeze mnie zajęć. Uczę w jaki sposób rozkładać towary na półkach tak, aby ich ekspozycja była najodpowiedniejsza, jak rozmawiać z klientem i wychodzić naprzeciw jego oczekiwaniom, jak oznaczać promocje. Dodatkowo szkolenia różnicujemy pod kątem działów w jakich pracują handlowcy. Inne informacje i wiedza jest potrzebna kasjerce a inne Pani ze stoiska spożywczego. Każdy z tych elementów jest istotny i może decydować o sukcesie sklepu.

Wspomniała Pani o doświadczonych handlowcach. Jak pracuje się z ludźmi, którzy mają już swoje wypracowane nawyki?

To prawda, że trafiają do mnie ludzie z bardzo zróżnicowanym doświadczeniem w handlu również tacy, którzy są w branży od lat. Przyznaję, że łatwiej uczyć ludzi bez doświadczenia a co za tym idzie bez złych nawyków. U nich przyswajanie nowych standardów obsługi trwa nieco krócej. Przyzwyczajenie do nich doświadczonego handlowca jest trudniejsze, ale jak już je zrozumie to perfekcyjne współpracuje.

Prowadzi Pani szkolenia przed otwarciem sklepu. Czy to jedyne szkolenia jakie Pani przeprowadza?

Absolutnie nie, bo szkolenie nie powinno być jedynie jednorazowym epizodem. Robię też szkolenia przypominające lub o wyższym poziomie zaawansowania.

Kto ocenia, że potrzebne są dodatkowe szkolenia?

Dzwonią do mnie właściciele placówek, lub informuje mnie o tym kierownik regionalny. Przyznam, że świadomość potrzeby podnoszenia swoich kwalifikacji jest w SPAR bardzo duża. Zdarza się, że w ciągu dnia mam kilka telefonów z pytaniem o szkolenia. W trakcie rozmowy ustalamy temat szkolenia i dogodny dla obu stron termin taki, żeby nie dezorganizował on pracy sklepu.

Na czym polegają szkolenia dla kierowników i właścicieli?

Poznają techniki zarządzania ludźmi. Odbywa się to między innymi na zasadzie odgrywania scenek. Muszę przyznać, że wiele osób odczuwa na tych zajęciach spory stres, ale po nich sami przyznają, że z wielu swoich zachowań nie zdawali sobie sprawy. Takie zajęcia niejako otwierają im oczy i pozwalają skuteczniej komunikować się z pracownikami.

Jak ocenia Pani profesjonalizm handlowców sieci SPAR?

Stoi na wysokim poziomie a co najważniejsze chcą nadal podnosić swoje kwalifikacje. Ludzie w tej sieci naprawdę rozumieją jak wiele zależy przestrzegania standardów i dobrego przygotowania do pracy z klientem.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane