PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Spicy Mobile: Zakupy spożywcze w e-sklepach droższe niż w sklepach stacjonarnych

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2016 13:41

Blisko co piąty użytkownik smartfona odwiedza za jego pomocą strony sieci spożywczych – wynika z danych firmy Spicy Mobile zgromadzonych na platformie Mobigate. Aplikacje mobilne sklepów nie cieszą się już takim zainteresowaniem. Zasięg najpopularniejszych oscyluje wokół 2%.

REKLAMA

Według danych, w sierpniu br. najczęściej wywoływaną aplikacją mobilną sklepu spożywczego była Twoja Biedronka. Drugie i trzecie miejsce przypadło odpowiednio aplikacjom Lidl – Offers & Leaflets oraz Mój Carrefour. Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeżeli weźmiemy pod uwagę zasięg. W tym przypadku na prowadzenie wysuwają się aplikacje Lidla oraz Carrefoura. Użytkownicy smartfonów dużo częściej niż z aplikacji korzystają z mobilnych stron sieci handlowych – w sierpniu br. odwiedziło je 28% kobiet i 16% mężczyzn. W obu grupach najpopularniejszą stroną odwiedzaną przez użytkowników mobilnych była Biedronka.pl.

„Motorem napędzającym w wielu branżach rynek e-commerce były niższe ceny. Nieco inaczej wygląda to w przypadku żywności. Artykuły spożywcze dostępne w internetowych sklepach dużych sieci handlowych są droższe niż w kanale tradycyjnym. Na zakupy online decyduje się zatem ta grupa konsumentów, którzy cenią sobie wygodę i nie zwracają aż takiej uwagi na aspekt ekonomiczny – a takich klientów jest oczywiście mniej” – komentuje Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile. – „Być może dlatego gracze, których wyróżnikiem są niskie ceny, świadomie opóźniają swoje wejście w rynek e-commerce, a działania online traktują wyłącznie jako wsparcie sprzedaży w kanale tradycyjnym. Z drugiej strony, to co było dźwignią handlu internetowego, czyli znaczenie korzystniejsze ceny, obserwujemy na rynku luksusowych produktów spożywczych. Trudno powiedzieć, czy trend ten przejdzie w przyszłości na produkty codziennej potrzeby”.
Wyniki badań Spicy Mobile pokazują także, że niewielki odsetek osób posiadających smartfony i tablety instaluje więcej niż jedną aplikację sklepu spożywczego. Można zatem wysunąć wniosek, że użytkownicy nie korzystają z nich w celu porównania ofert między sklepami. Raczej – instalują, by móc sprawdzić aktualną ofertę w ulubionej sieci handlowej, zrobić potrzebne zakupy lub są zainteresowani innymi funkcjami, które dana aplikacja oferuje, np. przepisami kulinarnymi. W przypadku poszukiwania promocji, użytkownicy mobilni korzystają z dedykowanych rozwiązań i czynią to, jak pokazują badania rynku m-commerce, na większą skalę.

Spicy Mobile to agencja komunikacji mobilnej oraz twórca pierwszej platformy marketingu aplikacji mobilnych – Mobigate.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA