REKLAMA
REKLAMA

Sposoby sklepów na budowanie lojalności

Autor: Kornelia Podziemek, junior PR Specialist, Qualimo 1 kwietnia 2011 10:00

Klient, żeby być lojalnym, musi odczuwać wielokrotną satysfakcję z produktu oraz obsługi - tak tworzy się fundament jego przywiązania do marki. Oto kilka czynników, które ją budują.

REKLAMA

Asortyment sklepu musi być bogaty, ale nie przytłaczający klienta. Pamiętajmy, że poza szerokim wachlarzem wyboru konsument powinien mieć także ułatwioną decyzję zakupową. Wskazane jest, żeby jeden model miał parę wersji odpowiednio dopasowanych do jego sposobu życia, oczekiwań, gustu, ale nie kilkanaście! Im lepiej wyposażony będzie sklep, tym więcej zysków możemy się spodziewać. Nie powinny zdarzać się jednak sytuacje, że klient, zaskoczony ilością wyboru, nie potrafi się zdecydować na jedną rzecz.

Postawa sprzedawcy to obok wyposażenia sklepu, drugi czynnik składający się na satysfakcję klienta. Bardzo często zdarza się, że między regałami przechadzają się pracownicy, którzy pomagają niezdecydowanemu konsumentowi podjąć decyzję lub udzielić mu paru elokwentych rad. Sprzedawca nie tylko powinien być komunikatywny oraz otwarty na potrzeby swoich konsumentów, ale także - kompetentny.

Cena też ma znaczenie. Im bardziej produkt jest w przystępnej cenie, tym lepiej dla konsumenta i sklepu. Konkurencja sprawia, że klient szuka zamiennika dla droższego produktu i najczęściej go znajduje. Tańsze produkty pod własną marką (np.Tesco, Rossmann, Żabka), stają się coraz bardziej popularne i w przyszłości to także na nich zacznie się opierać biznes. Warto jednak zaznaczyć, że niska cena produktu to nie wszystko. Musi być on także wysokiej jakości oraz poprawnie spełniać swoje funkcje.

Programy lojalnościowe. W ich ramach konsument dostaje kartę, która umożliwia zbieranie punktów wymienialne na nagrody. Zapominamy jednak często, że taka forma nie wystarczy, żeby nasz klient częściej korzystał z naszych usług i robił przy tym większe zakupy.
Aby program lojalnościowy był skuteczny musimy: znać naszych klientów - ich oczekiwania oraz potrzeby, dać klientowi coś więcej, niż samą kartę: zaproponować mu lepszą ofertę niż konkurencja oraz pamiętać o tym, że program nie zawsze prowadzi do lojalności.

Dzięki programowi lojalnościowemu możemy sprawdzić, co znajduje się w koszyku klienta i dopasować jego potrzeby do naszej oferty.

E- usługi. Kanał elektroniczny należy wykorzystać jako dodatkowe źródło budowania satysfakcji klienta. Dlatego sprzedawane produkty muszą być opatrzone zwięzłym, ale rzetelnym opisem oraz zdjęciami, które oddadzą jego wygląd. Strona, na której dokonuje się zakupów musi być przejrzysta. Ważnym elementem jest danie klientowi do wyboru różnych kanałów kontaktu: adres pocztowy, telefon, e-mail, skype, które uwiarygodniają firmę w oczach kupującego i dają mu wybór drogi w przypadku ewentualnej reklamacji.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA