Sprzedawcy internetowi coraz aktywniejsi w mediach społecznościowych

Autor: pr 27 sierpnia 2015 13:55

W porównaniu z zeszłym rokiem o blisko 30 proc. więcej polskich sklepów internetowych korzysta z Instagrama. Tym samym wyprzedził on swojego konkurenta – przeznaczonego do publikowania i katalogowania obrazków portalu Pinterest - wynika z najnowszych badań idealo.pl.

Punktem wyjścia do badań był zeszłoroczny raport na temat portali społecznościowych, z których najchętniej korzystają europejscy sprzedawcy. Polskie sklepy znajdowały się wówczas na końcu międzynarodowego zestawienia, zaś Instagram okazywał się być przez nie kompletnie ignorowany. Procentowy udział sprzedawców posiadających swój profil na tej platformie wynosił zaledwie 4 proc., będąc daleko w tyle za cieszącym się popularnością u 16 proc. sprzedawców Pintereście.

Rok później role odwróciły się i Instagram wyraźnie wyprzedził Pinteresta. Zainsteresowanie tym portalem wzrosło o 28 proc., dając końcowy efekt 32 proc. korzystających z niego sklepów. Pinterest także zaliczył 10-procentowy wzrost na 26 proc. Interesującym spostrzeżeniem płynącym z badań idealo jest również fakt, że aktualnie niemal wszyscy sprzedawcy posiadają profil na Facebooku. Ich udział wśród polskich sklepów internetowych wynosi dziś 92 proc. i jest tym samym o 8 proc. wyższy niż w 2014 roku.

Wśród 32 proc. korzystających z Instagrama sprzedawców wyraźnie dominują konkretne branże. W połowie przypadków są to sklepy oferujące obuwie i odzież. Sklepy z artykułami sportowymi stanowią 19 proc. korzystających z Instagrama sprzedawców internetowych. Pozostałe reprezentowane na Instagramie branże to elektronika w 12 proc. sklepów oraz – w pojedynczych przypadkach – sprzedawcy oferujący asortyment ogólny, muzyczny lub przeznaczony do aranżacji domu i wnętrz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane