Sprzedawcy zbyt lekceważąco podchodzą do obsługi reklamacji

Autor: pr/dlahandlu.pl 19 sierpnia 2015 12:53

Klient, który kupi produkt gorszej jakości, ale zapamięta zakup (a potem obsługę posprzedażową) jako pozytywne doświadczenie, będzie bardziej zadowolony niż osoba, która kupi towar wyższej jakości, ale kontakty ze sprzedawcą, producentem bądź usługodawcą zapamięta jako przykre. Obsługa klienta jest najważniejsza we wszystkich procesach firmowych – to od niej zależy tak naprawdę teraźniejszość oraz przyszłość firmy.

Sprzedawcy wciąż jeszcze zbyt często lekceważąco podchodzą do obsługi reklamacji, uznając, że klient, który chce zwrócić bądź wymienić towar, to klient stracony.

Jeśli osoba niezadowolona, a czasem nawet nastawiona bojowo przekona się, że jej problem został potraktowany poważnie, a firma stanęła na wysokości zadania, są duże szanse, że stanie się lojalnym ambasadorem marki. Jeśli reklamację uda się przemienić w pozytywne doświadczenie, będzie to dowód na to, że firmie naprawdę można zaufać. Reklamacja może więc stanowić trudny początek dla długotrwałej przyjaźni klienta z marką.

- Wysoka jakość obsługi klienta to coś znacznie więcej niż uśmiech podczas sprzedaży. Jakość obsługi może mieć dla firmy bardzo duże konsekwencje i to w niemal wszystkich obszarach funkcjonowania – uważa Jacek Zaborowski, wiceprezes Effect Group.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane