Sprzedaż Auchan w Europie Środkowo-Wchodniej rośnie o 22 proc.

Autor: dlahandlu.pl 9 marca 2011 13:34

Sprzedaż Auchan w Europie Środkowo-Wchodniej rośnie o 22 proc.

Grupa Auchan zanotował wzrost sprzedaży netto do 42,5 mld euro w roku podatkowym 2010. Był to wzrost o 7,1 proc. oraz o 4,9 proc. wyłączając ceny benzyny i uwzględniając stały kurs wymiany. W Europie Środkowo-Wschodniej wzrost sprzedaży wyniósł 22,7 proc.(Polska, Węgry, Rumunia, Rosja i Ukraina).

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 7,1 proc. do 2,5 mln euro, co odpowiada 5.9 proc. przychodów. Zysk roczny wyniósł 742 mln euro, co oznacza wzrost o 6,6 proc.Zysk netto z działalności kontynuowanej wzrósł o 6,6 proc. do 742 mln euro. W tym samym czasie zadłużenie Auchan spadło o 19,5 proc. do 2,3 mld euro. 

Vianney Mulliez, przewodniczący rady dyrektorów komentując wyniki powiedział, że wzrost ekonomiczny został potwierdzony przez wyniki grupy supermarketów, których przychody wzrosły o 4 proc. do 6,9 mld euro. Perspektywy dotyczące 2011 roku są bardziej obiecujące dla rynków wschodzących, niż dla krajów ze strefy euro.W Europie Środkowej i Wschodniej sieć Simply Market uruchomiła 2 supermarkety w Polsce.

Skonsolidowane przychody działu hipermarketów Auchan (bez podatków) wzrosły o 7,9 proc. do 34,2 mld euro, co stanowi 80 proc. przychodów całej Grupy. Przy stałych kursach wymiany walut i z wyłączeniem benzyny przychodów wzrosły o 5,3 proc., sprzedaż like for like wzrosła o 1,3 proc. Liczba hipermarketów wzrosła w 2010 r. o 44 sklepy, w tym o 8 w Europie Środkowej i Wschodniej.

Dochodów firmy Immochan wzrosły o 7,1 proc. do 486 mln euro. W ciągu roku Immochan stworzony 106 tys. mkw. powierzchni handlowej i powiększył sieć o 15 centrów handlowych (w tym 3 w Europie Środkowej i Wschodniej).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane