Sprzedaż Biedronki spada o 1,3 proc. LfL

www.portalspozywczy.pl 29 października 2014 20:03

Sprzedaż Biedronki spada o 1,3 proc. LfL

Jeronimo Martins w środę wieczorem zaprezentowało swoje wyniki w trzecim kwartale 2014 r. We wspomnianym okresie przychody Biedronki w ujęciu like-for-like zmalały o 1,3 proc. Od początku roku sprzedaż like-for-like dyskontowej sieci zmalała łącznie o 1,2 proc.

Przychody ze sprzedaży Biedronki w ujęciu całościowym (z uwzględnieniem nowych sklepów) wzrosły w trzecim kwartale o 10,9 proc. względem tego samego okresu w 2013 r. Od początku roku sprzedaż sieci wzrosła o 9,7 proc. do poziomu 6,191 mld euro.

Jak tłumaczy Jeronimo Martins, na wyniki Biedronki w minionym kwartale duży wpływ miała deflacja cen żywności w Polsce, wynikająca po części z rosyjskiego embargo (deflacja wyniosła -1,9 proc. w trzecim kwartale, -0,5 proc. w drugim kwartale).

Przez dziewięć miesięcy od początku roku Biedronka otworzyła 149 nowych sklepów. Na koniec ubiegłego kwartału posiadała łącznie 2527 placówek w Polsce.

Należąca również do Jeronimo Martins portugalska sieć Pingo Doce w trzecim kwartale zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży w ujęciu like-for-like o 1,4 proc. (od początku roku - wzrost sprzedaży like-for-like o 1 proc.). W ujęciu całościowym, sprzedaż Pingo Doce poprawiła się o 1,6 proc.

Skonsolidowana sprzedaż całej Grupy Jeronimo Martins od początku roku wynosi 9,333 mld euro. Oznacza to wzrost o 7,3 proc. względem tego samego okresu w 2013 r. (po uwzględnieniu zmian w kursach walut, wzrost wynosi 6,9 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • mojek 2014-10-30 22:05:51

    cóż ludziska wreszcie zrozumieli,że w Biedronkach wcale nie jest tak tanio jak się im wydawało.Biedronka oszukuje na gramaturach i promocjach!!! a biedni ludkowie dają się nabierać:-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane