Sprzedaż Biedronki w Polsce rośnie o 18 proc.

Autor: dlahandlu.pl 28 lipca 2010 11:50

Sprzedaż Biedronki w Polsce rośnie o 18 proc.

Jeronimo Martins, portugalski właściciel sieci sklepów detalicznych Biedronka, w I półroczu 2010 roku osiągnął sprzedaż na poziomie 4,04 mld euro, co oznacza wzrost o 19,6 proc.


Polskie sklepy zanotowały w tym czasie 2,22 mld euro sprzedaży, co oznacza wzrost o 32 proc. w porównaniu z I półroczem 2009 roku. licząc w euro. W złotówkach wzrost wyniósł 18,1 proc. Wzrost like for like w II kwartale wyniósł 8 proc, a w całym I półroczu 10,5 proc. Za resztę wzrostów odpowiadały nowootwarte sklepy. Jak zaznaczają władze firmy na wyniki miało wpływ zamknięcie sklepów przez 3 dni w kwietniu z powodu samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem. Z kolei maj ze względu na pogodę i powódź w niektórych rejonach kraju nie sprzyjał wiosennym zakupom i wzmożonej konsumpcji. Na wynik like for like wpływ miało także przesunięcie daty Wielkanocy względem zeszłego roku, która w 2010 roku zwiększyła zyki Biedronki w I a nie w II kwartale. W czerwcu wzrost like for like wrócił do dwucyfrowej wartości, bo wzrosły zakupy napojów, napędzane dobrą pogodą.

Na wyniki spółki miała wpływ też malejąca inflacja w I kw. 2010 roku, która spowodowała spadek wartości koszyka o 0,3 proc. Do końca roku spółka zamierza zmodernizować 70 swoich placówek i otworzyć 100 nowych. Na inwestycje Biedronka zamierza wydać w tym roku 400 mln euro. Uzyskane w I połroczu 2010 roku wyniki dają koncernowi nadzieje na dobry wynik finansowy w całym roku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane