Sprzedaż dyskontowej sieci Textilmarket wzrosła o 23 proc.

Property News 5 listopada 2012 18:42

Grupa Kapitałowa Redan narastająco po 9 miesiącach br. miała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 302,9 mln zł. Oznacza to 16-proc. wzrost sprzedaży względem porównywalnego okresu 2011 r. Wypracowana w tym czasie marża handlowa była na poziomie 43 proc., czyli o ponad 1 p.p. niższa w porównaniu do roku wcześniejszego.

Wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży zrealizowanych przez Redan we wrześniu 2012 r. wyniosła 37,7 mln zł i była o 27 proc. wyższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedniego. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej we wrześniu 2012 r. wyniosła 44 proc. i była niższa od marży zrealizowanej we wrześniu ubiegłego roku o ponad 4 pp.

Sprzedaż sieci dyskontowej TextilMarket we wrześniu 2012 r. wzrosła o 23 proc. r./r. i wyniosła 21 mln zł. Narastająco po 9 miesiącach br. poziom sprzedaży wzrósł o 17 proc. w porównaniu do tego okresu 2011 r. i osiągnął 158,1 mln zł. Natomiast szacunkowa marża handlowa w okresie styczeń-wrzesień 2012 wyniosła 39 proc., czyli o 1 p.p. więcej niż przed rokiem.

- Największym wyzwaniem od początku roku w sieci TextilMarket jest uzyskanie wyższej dynamiki wzrostu sprzedaży niż przyrostu powierzchni sklepów - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA. - We wrześniu osiągnęliśmy to, lecz nie oceniamy, aby był to znak trwałej zmiany tendencji. Sieć Textilmarket na koniec sierpnia składała się z 278 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,4 tys. mkw., co oznacza 19-proc. przyrost powierzchni handlowej r./r.

We wrześniu wartość sprzedaży Grupy Redan w segmencie fashion wyniosła 16,7 mln zł i wzrosła o 34 proc. r./r. Narastająco sprzedaż sektora modowego za 9 miesięcy wyniosła 144,8 mln zł i wzrosła o 15 proc. Szacunkowa wielkość marży handlowej w tych miesiącach wyniosła 48 proc., co w ujęciu r./r. oznacza poziom o 4 p.p. niższy od roku poprzedniego.

Natomiast marża handlowa wypracowana we wrześniu br. jest o 12 proc. niższa niż osiągnięta we wrześniu 2011 r.

- Wysoka dynamika sprzedaży w części modowej wynika z niskiego poziomu osiągniętego w tym segmencie w roku poprzednim - powiedział Bogusz Kruszyński. - Negatywny wpływ na wynik fashion ma znaczny spadek marży procentowej. Jest on efektem m.in. dostępnej jeszcze we wrześniu wyprzedaży oferty wiosenno-letniej, ale przede wszystkim byliśmy zmuszeni obniżać ceny w celu stymulacji sprzedaży kolekcji jesień/zima, która była kolekcją lepszą jakościowo, czyli droższą w zakupie, ale klienci nie zaakceptowali zaproponowanych przez nas wyższych cen sprzedaży.

W sieci sprzedaży marek modowych: Top Secret, Troll i Drywash w Polsce i za granicą na koniec sierpnia funkcjonowało 220 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,1 tys. mkw., co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 15 proc. r/r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane