Sprzedaż Gino Rossi rośnie, dzięki rozwojowi kanału e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 8 września 2017 09:19

Przychody grupy Gino Rossi w pierwszym półroczu 2017 roku wzrosły o 12 proc., do 149 mln zł. Zysk netto grupy spadł natomiast o 34 proc., do 2,3 mln zł, z 3,4 mln zł rok wcześniej. Jak tłumaczy zarząd spółki, wynikało to z wyższych kosztów i niekorzystnych różnic kursowych.

- Pierwsze półrocze zakończyliśmy zyskiem netto na poziomie 2,3 mln zł. Koszty SG&A wzrosły w pierwszym półroczu o 4 proc. rok do roku, co w głównej mierze ma związek z rozwojem kanału e-commerce. Analizując wyniki grupy za 1 półrocze 2017 należy mieć także na uwadze, że w wyniku finansowym widoczne są negatywne różnice kursowe – w 1 półroczu 2016 czynnik ten zadziałał na korzyść – informuje zarząd.  

Pod kątem przychodów wyniki były lepsze w ujęciu rok do roku w szczególności za sprawą Gino Rossi.

Wzrost sprzedaży to efekt zestawu opracowanych i wdrożonych działań strategicznych w całej grupie, do których zaliczyć należy: koncentrację na rozwoju e-commerce i b2b (w przypadku Simple ten kanał ma wartość pomijalną), poszerzanie oferty o akcesoria oraz wzory mniej formalne oraz optymalizację wystroju i wielkości salonów pod kątem lepszego eksponowania kolekcji podstawowej i dodatków.

- Kanał e-commerce zyskuje na znaczeniu w sprzedaży Gino Rossi z miesiąca na miesiąc, notując silne, dwucyfrowe dynamiki w ujęciu rok do roku. Cieszy nas to, że z odpowiednim wyprzedzeniem przygotowaliśmy się do trendu przenoszenia zakupów do kanału online i wdrożyliśmy omnichannel – korzystanie z tego narzędzia pozwala nam precyzyjnie analizować zachowania naszych Klientów i odpowiadać na ich potrzeby – czytamy w oświadczeniu zarządu Gino Rossi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane