PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sprzedaż LfL Grupy EM&F zmalała w trzecim kwartale o 1 proc.

www.portalspozywczy.pl 15 listopada 2014 13:25

W trzecim kwartale 2014 r. Grupa EM&F wypracowała przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej na poziomie 688 mln zł. Narastająco do końca minionego kwartału b.r. przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej grupy wyniosły 1 958 mln zł.

W ujęciu like-for-like przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale 2014 r. zmniejszyły się o 1 proc. rok do roku, a w skali trzech kwartałów przychody ze sprzedaży like-for-like zmalały o 2 proc. rok do roku.

Jak czytamy w raporcie finansowym grupy, istotnymi czynnikami wpływającymi na poziom sprzedaży LfL zarówno w trzecim kwartale 2014 r., jak i w ujęciu narastającym były: dynamiczny rozwój segmentu e-commerce; zmiana struktury asortymentu w Grupie Empik, która miała wpływ na zmniejszenie przychodów ze sprzedaży (w tym niższej sprzedaży artykułów wydawniczych w kategoriach film, muzyka i multimedia), a także wyprzedaże w Grupie Smyk.

Grupa EM&F w trzecim kwartale tego roku skupiała się na rozwoju najbardziej dochodowych i perspektywicznych kategorii produktowych w poszczególnych dywizjach biznesowych/spółkach. W przypadku salonów Empik, nastąpił wzrost o 1,7 p.p. udziału produktów z kategorii produktów nie wydawniczych w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy ograniczeniu sprzedaży mniej rentownych kategorii wydawniczych: muzyka i film oraz zmianę asortymentu w kategorii multimedia.

W segmencie e-commerce, nastąpił znaczny wzrost przychodów wiodących e-sklepów grupy, to jest empik.com (ponad 34 proc. rok do roku) i smyk.com (ponad 80 proc. rok do roku).

W trzecim kwartale w ramach Grupy EM&F otwarto 18 sklepów i jedną szkołę językową, w tym na terytorium Polski zostało otwartych 15 punktów, 3 sklepy w Rosji i 1 sklep w Niemczech. Równocześnie w trzecim kwartale zamkniętych zostało 29 sklepów, w tym 27 sklepów w ramach segmentu modowego. W ramach planu zaniechania działalności w tym segmencie, we wrześniu 2014 r. Grupa EM&F sprzedała udziały w spółce Maratex Ukraina, która na dzień sprzedaży prowadziła 2 sklepy.

Na koniec trzeciego kwartału 2014 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 334,1 tys. mkw i liczyła 611 placówek, z czego 61 placówek (o łącznej powierzchni 19,671 tys. mkw) należało do segmentu modowego z planowaną datą zakończenia ich operacji na przełomie 2014 i 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11536

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane