Sprzedaż LfL w sklepach franczyzowych Cocodrillo wyższa niż we własnych

Autor: PAP 31 marca 2015 09:05

Spółka CDRL, właściciel marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, chciałaby, by jej tegoroczna sprzedaż wzrosła o ok. 10 proc. rdr, a zysk netto utrzymał się na podobnym poziomie rdr - poinformowali przedstawiciele spółki.

W 2014 roku skonsolidowane przychody CDRL wzrosły o 6,5 proc. rdr do 158,4 mln zł i były zgodne z prognozą spółki na poziomie 159,4 mln zł.

EBIT wzrósł o ponad 110 proc. rdr do 16,1 mln zł, EBITDA zwiększyła się o 82,5 proc. do 18,6 mln zł (wobec prognozy 18,5 mln zł). Zysk netto wyniósł 11,4 mln zł wobec prognozowanych 10,9 mln zł i wobec 3 mln zł w 2013 roku.

Sprzedaż LFL na mkw w sklepach własnych w Polsce wzrosła o 1,3 proc. rdr, a we franczyzowych o 1,8 proc. rdr. "Chcielibyśmy, by w tym roku ten przyrost LFL wyniósł ok. 2 proc." - powiedział prezes. Poinformował, że od początku roku w sklepach w Polsce obroty rosną o ponad 20 proc.

Na koniec 2014 roku sieć handlowa CDRL w Polsce liczyła 214 placówek (własnych i franczyzowych), w zeszłym roku zwiększyła się o 27 sklepów. Według stanu na koniec 2014 r. na całym świecie spółka miała 362 sklepy w różnych formatach. Sklepy Coccodrillo są obecne m.in. w Europie Środkowej, w Arabii Saudyjskiej, czy w Chinach.

W tym roku sieć CDRL może się powiększyć o 95 sklepów. Na koniec tego roku spółka chce mieć łącznie na świecie 457 sklepów. CDRL planuje otworzyć w tym roku w Polsce 5-6 sklepów własnych i ok. 10 franczyzowych. W UE planowane jest otwarcie ok. 11 sklepów franczyzowych i 6 sklepów shop-in-shop. Poza UE planowane jest otwarcie 9 sklepów monobrandowych i 53 sklepy shop-in-shop, z czego ok. 40 sklepów na Białorusi. Spółka planuje otwarcie w ciągu dwóch lat w Arabii Saudyjskiej kolejnych 10 sklepów, myśli o nowych rynkach, np. Indonezji, czy Malezji. Spółka chce rozwijać sklep internetowy, który obecnie daje grupie ok. 3 proc. obrotów. Docelowo ten kanał sprzedaży powinien stanowić 10-15 proc.

Grupa CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej na rynku polskim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którą sprzedaje pod marką własną Coccodrillo. Ponadto, prowadzi sprzedaż wyrobów producentów krajowych pod markami uzupełniającymi - głównie zabawek i akcesoriów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane