REKLAMA
REKLAMA

Sprzedaż Makro spadła o 4,3 proc., a sieci Real wzrosła o 9,9 proc.

Autor: dlahandlu.pl 2 sierpnia 2010 13:01

Sprzedaż Makro spadła o 4,3 proc., a sieci Real wzrosła o 9,9 proc.

Cała Grupa Metro zanotowała w I poł. 2010 roku wzrost sprzedaży o 2,4 proc. do 31,2 mld euro i uruchomiła 28 nowych sklepów. W Europie Wschodniej wzrost sprzedaży wyniósł 5,6 proc., jednak licząc w walucie lokalnej koncern zanotował w tym regionie spadek sprzedaży o 0,9 proc.

REKLAMA

Spadek sprzedaży w Europie Wschodniej w formacie Makro wyniósł 4,3 proc., a sprzedaż like for like w halach spadła o 6,1 proc. do 5,3 mld euro. Cała sprzedaż we wszystkich regionach w halach Makro wyniosła 14,6 mld euro, co oznacza spadek o 2 proc. Za spadki odpowiadała przede wszystkim słaba sprzedaż produktów nieżywnościowych. W I pol. 2010 roku sieć zamknęła cztery hale w Europie i otworzyła cztery nowe.

W sieci hipermarketów Real w Europie Wchodniej wzrost sprzedaży osiągnął 1,5 mld euro, czyli o 19,3 proc. W walucie lokalnej był to wzrost o 9,9 proc. Wzrosty to głównie wynik otwierania nowych placówek, bo sprzedaż like-for-like wzrosła zaledwie o 0,6 proc. Drugi kwartał był zacznie słabszy niż pierwszy, m.in. ze względu na żałobę narodową oraz powódź w Polce. W II kwartale w Europie Wschodniej sprzedaż w lokalnej walucie wzrosła o 6,8 proc. przy czym w sklepach wcześniej istniejących zanotowano spadek o 2 proc. Wartość całej sprzedaży sieci Real we wszystkich regionach wyniosła 5,5 mld euro, czyli o 2,2 proc. więcej niż w I poł. 2009 roku. W tym czasie firma zamknęła osiem sklepów, głównie w Niemczech, a otworzyła tylko jeden.

EBITDA w poł. 2010 roku wyniosła 1,048 mld euro, a w tym samym czasie 2009 roku było to 955 mln euro. EBIT w I poł. 2010 r wzrósł o 67 mln euro do 369 mln euro, gdy w tym okresie 2009 roku było to 302 mln euro.

Firma przeznacza znaczne środki na program restrukturyzacyjny Shape 2012,w ramach którego na konsolidację planuje wydać 1 mln euro, a na restrukturyzację działu Makro Cash&Carry 60 mln euro, a kolejne środki na częściowe zwolnienia pracowników.

W całym 2010 roku METRO GROUP spodziewa się wyników wyższych niż zeszłoroczne, na poziomie plus 6 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA