REKLAMA
REKLAMA

Sprzedaż piw w handlu tradycyjnym spadła o 5 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 23 maja 2011 15:01

W I kwartale sprzedaż piw ekonomiczmych stanowiła 25,2 proc. wolumenu sprzedaży, co oznacza wzrost 2,5 pkt. proc. w porównaniu do I kw. ub.r.). Jednocześnie notuje się wzrosty sprzedaży piw z segmentu premium i superpremium.

REKLAMA

W I kwartale br. największy wzrost udziałów w sprzedaży detalicznej piw zanotowały dyskonty - 4,6 pkt. proc. rdr. O 0,3 pkt. proc. wzrosła sprzedaż w placówkach handlu nowoczesnego, a w placówkach handlu tradycyjnego spadła o 5 pkt. proc.

Rosnąca sprzedaż piw w dyskontach, ma niekorzystny wpływ na małe i średnie sklepy spożywcze, dla których zimne piwo i świeże produkty są ważnym elementem konkurencji. Jednocześnie od kilku lat trwa spadek liczby lokali gastronomicznych serwujących piwo, zaś wolumen ten przenosi się do "tańszego" handlu detalicznego.

Dane pokazują też, że w 2010 r. wzrastała popularność piw w puszkach (wzrost o 0,3 pkt. proc. osiągając 55,6 proc.) oraz w butelkach bezzwrotnych (8 proc.), a także butelki PET (1,3 proc.) kosztem opakowań zwrotnych (spadek o 0,2 pkt. proc. do 35,1 proc.).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA