Sprzedaż piwa w Browarze Gostyniec rośnie, bo firma postawiła na kanał tradycyjny

www.portalspozywczy.pl 12 maja 2015 11:02

Sprzedaż piwa w Browarze Gostyniec rośnie, bo firma postawiła na kanał tradycyjny

Grupa Kapitałowa Browar Gontyniec osiągnęła w pierwszym kwartale 2015 roku przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1,94 mln zł wobec 2,3 mln zł rok wcześniej, czyli o 360 tys. niższe rdr. Z podstawowej działalności spółka w okresie trzech miesięcy 2015 uzyskała wzrost sprzedaży piwa o ponad 32 proc. i blisko 28 proc. wzrost ze sprzedaży opakowań związanych w sposób bezpośredni ze sprzedażą piwa. Łączny przyrost ze sprzedaży piwa wraz z opakowaniami wyniósł ponad 31 proc.

Wzrost sprzedaży piwa związany był z rozbudową dystrybucji kanału tradycyjnego oraz poprawieniem rentowności sprzedawanych wyrobów. Średnia cena oferowanych produktów wzrosła o ok. 7 proc. natomiast wolumen sprzedaży wzrósł o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014.

Wpływ na osiągnięcie znacznie lepszych wyników sprzedaży miała zmiana strategii działalności spółki, która zakłada między innymi zrównoważenie udziału sprzedaży kanału tradycyjnego z kanałem nowoczesnym. W okresie pierwszego kwartału 2015 udział sprzedaży wyrobów w kanale tradycyjnym wyniósł 43 proc. całkowitej sprzedaży piwa co stanowi wzrost do pierwszego kwartału 2014 o 46 proc.

Jednocześnie Browar Gontyniec planuje intensyfikację sprzedaży na Mazowszu, wzmocnienie sił sprzedaży. Od początku 2015 roku wprowadzono podział terytorialny Polski na regiony, zatrudniono osoby odpowiedzialne za koordynowanie działań w regionach mających na celu efektywną sprzedaż wyrobów i stałą opiekę nad punktami sprzedaży. - Planowane jest do końca 2015 roku wzmocnienie sił sprzedaży o kolejne 4 do 5 osób działających bezpośrednio z klientami na rynku tradycyjnym – informuje Browar Gontyniec. - Do ważnych elementów nowej strategii spółki należy zaliczyć nowo otwarty punkt dystrybucyjny w Warszawie w którym znalazły zatrudnienie 4 osoby, których głównym celem jest rozwój sprzedaży w kanale tradycyjnym i HoReCa na Mazowszu. Spółka planuje intensyfikację sprzedaży w tym regionie - podano.

Grupa Kapitałowa Browar Gontyniec osiągnęła w pierwszym kwartale 2015 roku przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1,94 mln zł wobec 2,3 mln zł rok wcześniej. Strata netto grupy w pierwszym kwartale 2015 roku wyniosła 291 tys. zł wobec 60 tys. zł zysku netto rok wcześniej.

Grupę Kapitałową Browaru Gontyniec tworzą: Browar Gontyniec z siedzibą w Kamionce (spółka dominująca); Browar Czarnków z siedzibą w Czarnkowie (spółka zależna); Browar Konstancin z siedzibą w Oborach; Bro-Kon Logistyka w likwidacji z siedzibą w Kamionce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane