REKLAMA
REKLAMA

Sprzedaż segmentu dystrybucji Grupy Eurocash spadła o 11,8 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 26 sierpnia 2014 09:41

W drugim kwartale 2014 r. sprzedaż formatu Cash&Carry Grupy Eurocash do klientów zewnętrznych wzrosła o 8,5 proc. r/r i wyniosła 1,21 mld zł. Wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Cash&Carry, wyniósł 2,6 prc.

REKLAMA
Na koniec I półrocza 2014 r. Grupa prowadziła 160 (w tym 3 hurtownie Batna) hurtowni.
Rozwijana przez Eurocash Cash&Carry sieć franczyzowa abc liczyła na koniec czerwca 2014 r. 6451 placówek (252 nowe otwarcia w II kwartale).
 
W drugim kwartale sprzedaż hurtowa Eurocash z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum wzrosła r/r o 17,9 proc. i wyniosła 450 mln zł.
Wzrost sprzedaży hurtowej dla stałej liczby sklepów (like-for-like) należących do sieci Delikatesy Centrum wyniósł 6,15 proc., a liczba sklepów zrzeszonych w tej sieci powiększyła się w II kwartale o 24 nowe placówki i na koniec I półrocza liczyła 918 lokalizacji.
 
Sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła w drugim kwartale 2014 r. 819 mln zł, co oznacza wzrost o 6,7 proc. r/r. Wzrost sprzedaży w kategorii produktów żywnościowych wyniósł 5,4 proc.
Sprzedaż papierosów do klientów zewnętrznych w ujęciu wolumenowym wyniosła ponad 1 318 mln sztuk (wzrost o 2,9 proc. r/r).
Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez format Eurocash Alkohole wyniosła 499 mln zł, co oznacza wzrost o 12,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r.
W Idrugim kwartale sprzedaż Eurocash Gastronomia do klientów zewnętrznych wyniosła 146 mln zł, tj. o 28,7 proc. mniej niż w II kwartale 2013 r. Niższa sprzedaż to głównie efekt przeniesienia do Eurocash Dystrybucja sprzedaży realizowanej do stacji benzynowych. Eurocash Gastronomia koncentruje się natomiast na obsłudze sieci restauracji i niezależnych klientów HoReCa.
 
Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez Eurocash Dystrybucja (d. Grupa Dystrybucyjna Tradis) wyniosła w II kwartale br. 1,11 mld zł, co oznacza spadek r/r o 11,8 proc. Niższa sprzedaż była spowodowana przede wszystkim zakończeniem współpracy z siecią Stokrotka (podczas gdy w II kwartale 2013 r. sprzedaż do tej sieci wyniosła około 177 mln zł) oraz przeniesieniem lokalizacji cash&carry do Eurocash Cash&Carry (około 15 mln zł w II kwartale 2013 r.)
Eurocash Dystrybucja zyskał natomiast dodatkową sprzedaż poprzez przejęcie od Eurocash Alkohole i Eurocash Gastronomia sprzedaży do stacji benzynowych. Bez uwzględnienia działalności zaniechanej (współpraca ze Stokrotką, cash&carry), sprzedaż Eurocash Dystrybucja wzrosła w II kwartale 2014 r. o 4 proc.
 
W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest około 11 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.
 
  • Krzys 2014-08-26 11:57:14

    Eurocash dystrybucja ma za wysokie ceny. Błędem było połączenie gdyż odnoszę wrażenie że próbują dyktować ceny. Mobing cenowy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA