PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sprzedaż Tesco w Polsce wzrosła o 2,2 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 3 października 2012 09:34

Sprzedaż Tesco w Polsce wzrosła o 2,2 proc.

Tesco podało wstępne wyniki za pierwsze półrocze 2012 r. Sprzedaż grupy wzrosła o 1,4 proc. do 36 mld funtów. Sprzedaż like for like w Polsce wzrosła natomiast o 2.2 proc. (1,1 proc. w samym drugim kwartale roku). Zysk firmy przed opodatkowaniem spadł o 11,6 proc. do 1,7 mld funtów, a zysk handlowy wyniósł 1,6 mld funtów (spadek o 10,5 proc.) Nakłady inwestycyjne grupy spadły z 2,1 mld funtów do 1,6 mld funtów.

Biznes internetowy sieci wzrósł o 11 proc. w Wielkiej Brytanii.

Jak podaje sieć, jej plan w Wielkiej Brytanii "Building a Better Tesco" przynosi rezultaty, czego wynikiem jest wzrost sprzedaży like-for-like w drugim kwartale. Sieć postanowiła postawić na koncept Express i otworzyła w pierwszym półroczu 60 nowych sklepów pod tym logo.

- W pierwszym kwartale przeprowadziliśmy kilka strategicznych zmian w grupie. Skoncentrowaliśmy się na rodzimym rynku i na poprawie wydajności już istniejących sklepów. Zainwestowaliśmy i rozwijamy sprzedaż on-line, co umożliwiło nam walkę o pozycję lidera na tym rynku - komentuje Philip Clark, szef Tesco.

Przypomnijmy, sprzedaż Tesco w pierwszym kwartale br. wzrosła o 2,2 proc. (3,8 proc. przy stałych kursach wymiany) oraz o 2,2 proc. wyłączając benzynę (3,9 proc. przy stałych kursach wymiany). W Polsce sprzedaż like for like wzrosła o 3,3 proc. (2,8 proc. w czwartym kwartale ubiegłego roku obrotowego).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane