REKLAMA
REKLAMA

Sprzedaż towarów z wysoką marżą dużym wyzwaniem dla sieci handlowych

Autor: pr/www.dlahandlu.pl 17 maja 2012 13:08

W 2012 r. na sieci detaliczne, zwłaszcza w branży spożywczej na całym świecie, będzie wywierana coraz większa presja, aby zwiększyć obroty i udział w rynku. Będzie to trudne wyzwanie, jako że prognozy co do wzrostu w branży nadal nie są zbyt optymistyczne - uważa Richard Beattie, prezes TCC Group, firmy specjalizującej się w programach marketingowych dla handlu detalicznego.

REKLAMA
- Jedna z największych trudności stojących przed sieciami detalicznymi w warunkach obniżonej koniunktury polega na tym, że klienci są bardziej skłonni nabywać tańsze rzeczy, wydając więcej na towary i produkty firmowe z niższego segmentu. Sieci detaliczne z wysokim procentem obrotów w sektorach innych niż spożywczy również przekonują się, że sprzedaż towarów z wysoką marżą staje się coraz większym wyzwaniem, zwłaszcza w kontekście rozwoju sieciowych sklepów dyskontowych takich jak Amazon - mówi prezes TCC Group.

- W tym czasie klienci będą również odwiedzać więcej kanałów i poświęcać więcej czasu na wyszukanie najkorzystniejszych transakcji i cen, o czym może świadczyć np. sukces serwisów sieciowych oferujących atrakcyjne rabaty, jak Groupon. Wspomniane tendencje sprawiają, że detaliści będą musieli dołożyć jeszcze większych starań niż dotychczas, aby zatrzymać przy sobie klientów z dużymi wydatkami i zwiększyć obroty związane z nimi. W tym mocno konkurencyjnym otoczeniu ważnym celem sieci detalicznych na całym świecie jest także zachęcanie i motywowanie klientów do robienia częstszych zakupów u siebie niż u konkurencji - wyjaśnia Richard Beattie.

Jak zatem można to osiągnąć? Zdaniem Richarda Beattie, obroty detaliczne można zwiększyć na trzy sposoby: poprzez zwiększenie częstości dokonywania zakupów przez klientów, przyciąganie nowych klientów oraz zachęcanie dotychczasowych klientów do dokonywania większych zakupów.

- Mając to na uwadze, sieci detaliczne muszą szukać nowych sposobów działania, gdyż przeznaczenie wydatków marketingowych na obniżki cen i inne promocje cenowe może wpłynąć na ich marże. Tradycyjne wydatki marketingowe w niewielkim stopniu pomagają dotrzeć do „najlepszych" klientów, którzy stanowią około 20% klienteli u większości detalistów, lecz mają olbrzymi wkład w łączne obroty. Rozwój handlu elektronicznego będzie wywierać jeszcze większy nacisk na sektor tradycyjnych sklepów detalicznych. Żywność będzie kupowana coraz częściej przez internet i jeśli sieci detaliczne nie znajdą sposobu, aby przekonać klientów do odwiedzania sklepów, wspomniana tendencja będzie się nasilać i trudno będzie ją odwrócić - uważa prezes TCC Group.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA