Sprzedaż w sektorze FMCG w Europie rośnie

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 4 września 2017 14:55

Według danych firmy Nielsen, w drugim kwartale 2017 roku sprzedaż w sektorze FMCG w Europie, licząc rok do roku, wzrosła o 3,7 proc. To najwyższy wzrost od trzech lat.

Dane ze sklepów spożywczych w 21 krajach Europy pokazują wzrost o 2 proc. licząc w cenach sprzedaży i o 1,7 proc. licząc objętościowo.  

Jak uważa Olivier Deschamps, wiceprezes ds. usług detalicznych w Europie w firmie Nielsen, dynamiczny wzrost jest odzwierciedleniem czterech kluczowych czynników: poprawy kondycji niektórych gospodarek, szczególnie Francji i Hiszpanii, spadku bezrobocia w niektórych krajach, najwyższego od lat zaufania konsumenckiego i utrzymania w ryzach poziomu inflacji. - Czas świąt Wielkanocnych również miał tu niewielkie znaczenie – dodaje.

Najwyższy wzrost w drugim kwartale 2017 roku zanotowała Turcja – o 14,2 proc., a następnie Słowacja (+9,3 proc.) i Austria (+9,3 proc.). Na drugim końcu, z najniższym wzrostem znalazły się: Grecja (+1,9 proc.) i Dania (+1,2 proc.). Szwajcaria zanotowała 0,7 proc. spadku.

Wśród państw Europy Zachodniej, najlepszy wzrost dotyczył Włoch – plus 4 proc. Sprzedaż we Francji wzrosła o 3,2 proc., a w Niemczech o 2,3 proc.

Przypomnijmy, iż niedawno podawaliśmy, iż w drugim kwartale 2017 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła aż o 8,1 proc. W tym samym czasie sprzedaż w supermarketach wzrosła o 3,9 proc., a w hipermarketach o 1,8 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane