Średnia wartość paragonu w sklepie do 300 mkw. to 11,86 zł

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2016 12:11

Średnia wartość paragonu w sklepie do 300 mkw. to 11,86 zł

W kwietniu 2016 r. wartość sprzedaży, a także liczba paragonów z lodami, napojami i piwem była w małoformatowych sklepach znacznie wyższa niż miesiąc wcześniej wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku.

Liczba transakcji zakupu piwa oraz wydatki na ten alkohol wzrosły o ponad 10%. Więcej osób kupowało też napoje gazowane (wzrost liczby transakcji o 12% mdm), wodę mineralną czystą (o 20%) i smakową (o 30%). Największy skok zarówno liczby transakcji, jak i wartości sprzedaży odnotowała kategoria wyróżniająca się największą sezonowością, czyli lody. W porównaniu z marcem wartość sprzedaży lodów impulsowych zwiększyła się o ponad 370%, natomiast wydatki na lody familijne wzrosły o 80%.
Całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. w kwietniu była wyższa o 1,5% niż w kwietniu 2015 r. i o 1% niż w marcu 2015 r. Liczba transakcji wzrosła w ujęciu rdr o 2,52%, natomiast w ujęciu mdm o 6,73%.

W kwietniu wzrosła liczba transakcji zakupu wszystkich najważniejszych dla sklepów małoformatowych kategoriami – alkoholi, napojów i produktów tytoniowych. Łączne wydatki klientów na alkohole były nieco niższe niż w kwietniu 2015 r., ale w porównaniu z marcem zwiększyły się o ponad 4%. Wzrost w ujęciu mdm to głównie zasługa większego popytu na piwo, natomiast za spadek w ujęciu rdr w dużej mierze odpowiada kategoria wódek.

Wódki smakowe w kwietniu 2016 r. sprzedawały się lepiej niż rok wcześniej, ale w porównaniu z poprzedni miesiącem odnotowano niewielkie spadki zarówno wartości ich sprzedaży (o niespełna 2%), jak i liczby transakcji (o prawie 1%). Łączna wartość sprzedaży wódek czystych spadła natomiast o prawie 6% w porównaniu z kwietniem 2015 r. i o 3% w porównaniu z marcem 2016 r. W omawianym okresie nieznacznie zmniejszyła się też liczba paragonów, na których występowała ta kategoria. Przyczyn tych spadków nie należy jednak upatrywać w zmianie preferencji konsumentów, lecz w fakcie, że obu okresach bazowych (w marcu 2016 r. i w kwietniu 2015 r.) wypadała Wielkanoc, która jest okazją do zwiększonej konsumpcji alkoholu, szczególnie wódek.

W kwietniu 2016 r. w sklepach małoformatowych do 300 m kw. odnotowano też spadek wszystkich typowo świątecznych kategorii, m.in. czekolad i wyrobów czekoladowych (klienci wydali na nie o 28% mniej niż w marcu), przypraw i dodatków kulinarnych, a także zup.
Średnia wartość produktów znajdujących się na jednym paragonie wyniosła w ostatnim miesiącu 11,86 zł, o 5,3% mniej niż miesiąc wcześniej i o 1,8% mniej niż rok wcześniej.

Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane