REKLAMA
REKLAMA

Średnia wartość zamówienia jedzenia z dowozem do domu to 43 zł

Autor: dlahandlu.pl 19 lutego 2015 12:24

Jak pokazuje raport „Polska na talerzu 2014", młodzi ludzie są głównymi odbiorcami oferty restauracji. Blisko 64% osób w wieku 18-24 lata korzysta z usług lokali gastronomicznych przynajmniej raz w tygodniu. Specjaliści twierdzą, że ta najbardziej aktywna część klientów restauracji chętnie wykorzystywałaby aplikacje mobilne i internet do rezerwowania stolików oraz zamawiania jedzenia do domu.

REKLAMA

Według danych Instytutu Homo Homini, rok temu 64% Polaków zamawiało gotowe dania do domu lub pracy. Najczęściej do kontaktu z restauracją wykorzystujemy telefon. Biorąc jednak pod uwagę popularność nowoczesnych technologii w naszym kraju oraz ich powszechną dostępność, niebawem ten kanał komunikacji stanie się wiodącym. - Strona internetowa lub odpowiednio skonfigurowana aplikacja pozwalają na znacznie bardziej rozbudowaną i skuteczną komunikację z klientem, co bezpośrednio wpływa na ilość zamówień - zauważa Marcin Muras, dyrektor ds. rozwoju technologii w firmie UpMenu. - Nasze dane pokazują, że wskaźnik konwersji zamówień on-line, obrazujący jak odwiedziny na stronie internetowej przekładają się na liczbę zrealizowanych transakcji, w wypadku restauracji wynosi 6,29%. W Polsce sklepy internetowe osiągają przeciętnie wynik na poziomie 0,5% - 3%. To wyraźny sygnał, że dobrze przygotowana strona może znacznie wpłynąć na liczbę zamówień.

Na początku 2014 r. trzech na pięciu Polaków łączyło się z internetem za pośrednictwem smartfonów . Obecnie odsetek ten jest z pewnością większy, biorąc pod uwagę blisko 20% wzrost liczby użytkowników takich urządzeń w przeciągu ostatniego roku. Z aplikacji i stron mobilnych skorzystał jeden na czterech klientów restauracji.

Badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przy współpracy z SGH pokazały, że najczęściej jadamy w lokalach sieciowych, głównie pizzeriach, a jedynie co trzeci z nas odwiedza eleganckie restauracje. W wyborze klienci kierują się przede wszystkim jakością oraz smakiem potraw. Szczególną uwagę zwracają również na higienę, do której poziomu ma zastrzeżenia ponad połowa respondentów, którzy wzięli udział w badaniu.

- Klienci na stronie internetowej restauracji spędzają nieco ponad 4 minuty - stwierdza Anna Muras z UpMenu. - Połowa tego czasu to etap finalizacji zamówienia, a więc wybór potraw, formy płatności oraz podanie adresu dostawy. Restauratorzy mają więc jedynie dwie minuty na zainteresowanie i przekonanie klienta do swojej oferty. Najważniejsze okazują się wtedy estetyka strony, jej niezawodność, intuicyjna obsługa i bezpieczeństwo - mówi ekspertka.

Klienci cenią sobie również dostępność różnorodnych form płatności. Nadal ponad połowa z nas posługuje się przy zamawianiu jedzenia gotówką, lecz już co czwarty klient restauracji płaci on-line, a 17% wykorzystuje do regulowania rachunków karty płatnicze. Średnia wartość zamówienia w 2014r. wyniosła 43 zł, a jak wynika z danych UpMenu, im większa jest suma na rachunku, tym chętniej korzystamy z alternatywnych form płatności. Gotówką płaciliśmy średnio 35 zł, kartą - 50 zł, a on-line - 42,5 zł.  

  • ekonsulting 2015-06-26 01:16:33

    aplikacje do składania zamówień:

    artmetic.pl

  • www kwit pl 2015-02-20 09:39:04

    Młodzi ludzie (z tej grupy wiekowej) ponadto coraz częściej sięgają po żywność, korzystając z oferty e-sklepów. Poza oszczędnością czasu można też zaoszczędzić sporo pieniędzy. Wystarczy spojrzeć na to jak funkcjonuje kwit pl :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA