PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Środki z Eurocashu wesprą m.in. budowę skali i rozwój sprzedaży Frisco.pl

Autor: dlahandlu.pl 2 grudnia 2014 14:32

Dzięki współpracy z Eurocashem Frisco.pl chce zaistnieć z usługą w dużych miastach Polski, gdzie ta forma sprzedaży ma szansę być opłacalna. Pieniądze pozyskane z transakcji zostaną przeznaczone na marketing e-sklepu i rozwój sprzedaży oraz budowanie skali działalności. Strony w umowie wskazały na 2-3 letni horyzont czasowy, jeśli chodzi o wspólne zaangażowanie i współpracę.

Jak zauważył Adam Jarmicki z MCI Management Eurocash jako inwestor branżowy ma dłuższą perspektywę inwestycyjną niż MCI Management, który jest inwestorem finansowym. Na wypadek wyjścia z inwestycji umowa przewiduje różne scenariusze: możliwość opłacalnego wyjścia przez MCI, jak i prawo zostania akcjonariuszem większościowym przez Eurocash.

Firma chce rosnąć organicznie, bo jak wskazują managerowie frisco.pl na rynku nie ma zbyt wielu podmiotów do przejęć. Jak deklarują przedstawiciele sieci obecnie za wcześnie by mówić, ile środków pójdzie na konkretne działania. - Będziemy rozważali różne opcje: budowy punktów click and collect w sklepach, bo część odbiorców jest zainteresowana takim modelem dostaw, wykorzystania potencjału logistycznego Eurocashu, ale to są wszystko projekty, które dopiero analizujemy - powiedział Nicolas Jedraszak. Zapytany o ewentualne inwestycje w ceny powiedział, że ceny są ważne, ale trzeba pamiętać, że frisco.pl oferuje usługę polegającą na dostarczeniu do domów zakupów, a nie samą sprzedaż produktów FMCG. 

W ostatnich latach Frisco.pl notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Roczne obroty spółki przekraczają 30 mln zł. - Takie wzrosty realizujemy w oparciu jedynie o rynek warszawski. Liczymy więc, że utrzymanie tempa 30-40 proc. wzrostów to minimum. Sądzimy, że wejście do innych dużych miast da nam wyższe wskaźniki - deklaruje Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco SA.  Pod koniec 2015 roku Frisco.pl spodziewa się uzyskać rentowność projektu.  

Frisco.pl realizuje już sprzedaż ogólnopolską w formie wysyłkowej produktów, które nie wymagają specjalnych warunków chłodzenia. Jednak ten kanał sprzedaży odpowiada za 5 proc. przychodów Frisco.pl. 

Cały rynek sprzedaży FMCG w internecie wart jest ok. 400-500 mln zł, zaś Frisco.pl ma ok. 8 proc. udziałów w tym rynku. Obecnie sprzedaż FMCG w internecie to poniżej 1 proc. sprzedaży żywności w Polsce. W ciągu 5-10 lat rynek ten ma szanse odpowiadać za 10 proc. sprzedaży.  - Ze względu na tak wysoką dynamikę wzrostów zainteresowanie firm handlowych jest duże - podkreśla Jedraszak. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11396

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane