Stacje Bliska zmieniają nazwę na Orlen

Autor: PAP 30 października 2014 17:58

PKN porządkuje sieć detaliczną w Polsce. Spora część stacji ekonomicznych pod marką Bliska powraca pod logo Orlenu, bo klienci w kraju wolą pełną ofertę. W Niemczech koncern chce pozostać z marką ekonomiczną. Jest zainteresowany dokupieniem stacji w Niemczech i Czechach, ale po atrakcyjnej cenie.

"Na rynku polskim najlepiej funkcjonuje marka Orlen, dlatego stopniowo przebrandawiamy część stacji z logo Bliska, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów" - powiedział PAP Marek Podstawa, członek zarządu Orlenu ds. sprzedaży.

Dodał, że stacje ekonomiczne przestają być atrakcyjne dla klientów w Polsce, którzy wolą mieć pełną ofertę i korzystać z różnego rodzaju programów lojalnościowych, których nie oferowały stacje Bliska.

„-Przebrandowiliśmy już 150 stacji. Dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że kierunek jest słuszny - Orlen spotyka się z cieplejszym przyjęciem klientów niż Bliska" - poinformował Podstawa.

Nie oznacza to jednak, że z rynku zniknie logo Bliska.

„W każdym przypadku analizujemy konkretną lokalizację, wyniki sprzedażowe stacji. Nie jest naszym celem wycofanie z rynku brandu ekonomicznego" - powiedział Podstawa.

Inaczej przedstawia się natomiast sytuacja w Niemczech, gdzie PKN Orlen ma sieć ok. 550 stacji ekonomicznych pod marką Star.

„W Niemczech pozostajemy z segmentem ekonomicznym, ponieważ takie są oczekiwania klientów.  Chcemy dodawać w Niemczech nowe usługi i produkty, by klienci byli coraz bardziej zadowoleni" - dodał Podstawa.

Orlen byłby zainteresowany dokupieniem stacji w Niemczech, ale wyłącznie po atrakcyjnej cenie.

„Trzeba być bardzo efektywnym kosztowo. Te oferty, które są w tej chwili na rynku, niosą ze sobą ryzyko ze względu na cenę, jaką trzeba zapłacić. My jesteśmy zainteresowani rozwojem, ale kupujemy wtedy kiedy cena jest odpowiednia i ma to ekonomiczny sens" - poinformował.

Orlen z 550 stacjami w Niemczech kontroluje 6 proc. tamtejszego rynku. Star to szósta sieć na rynku niemieckim.

„Na razie rozwijamy się, w miarę potrzeb, organicznie, stworzyliśmy dział zajmujący się pozyskiwaniem nieruchomości. Budujemy stacje punktowo, w tej chwili np. w Poczdamie" - powiedział członek zarządu koncernu.

„Uwzględniając specyfikę rynku niemieckiego raczej nie należy się spodziewać, że będziemy mieć tam udziały porównywalne z Polską czy Czechami. Jeśli już, możemy myśleć w Niemczech potencjalnie o kilkuprocentowym wzroście udziałów, do ok. 10 proc." - ocenia Podstawa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane