Stacje paliw odpowiadają za 3-4 proc. sprzedaży słodyczy

Autor: paliwa.pl 23 grudnia 2014 14:57

Stacja paliw to miejsce, gdzie konsument kupuje produkty impulsowe. Sprzedaż produktów z tej kategorii stanowi ok. 90% zakupów. Jest to związane z potrzebą konsumencką w tym kanale i specyfiką miejsca. Pozostałe 10% zakupów wykonują konsumenci, którzy chcą kupić drobny upominek, czyli tacy, który nie zadowolą się zwykłym Pawełkiem czy Snickersem. To tacy, którzy będą szukać czegoś nowego, luksusowego.

- Stacje paliw są kanałem alternatywnym, dzięki którym docieramy do większej grupy klientów. Na stacjach paliw w kategorii słodyczy najlepiej rotują produkty impulsowe, głównie batony. Oferta Wedla w tym kanele to przed wszystkim Pawełek, Bajeczny, WW i - nowość: CzekoWafel. Warto też zwrócić uwagę na kategorię tabliczek, w której poza naszymi najchętniej kupowanymi czekoladami - gorzką, mleczną i truskawkową bardzo popularna jest również Luksusowa mleczna z pełnymi orzechami. Istotnymi produktami w tym kanale są również praliny, idealnie nadające się na prezent czy drobny upominek. Dlatego też znajdziemy tutaj nasze Ptasie MleczkoŸ, WedLove, Lalibelle czy Baryłki - mówi Magdalena Kołodziejska z działu PR Lotte Wedel.

Zdaniem Magdaleny Kołodziejskiej kierowca to specyficzny typ klienta, który wyróżnia się przede wszystkim szybkością w podejmowaniu decyzji. Dla klienta na stacjach paliw nie jest aż tak bardzo ważna cena. Nawet wręcz przeciwnie - jest skłonny zapłacić za dany produkt więcej niż w innych punktach sprzedaży. Atrakcyjne dla niego są za to promocje typu: trzy sztuki, w cenie dwóch czy wielopaki.

Jak pokazują najnowsze badania, konsumenci poszukują nowości, są już zmęczeni tym samym asortymentem, oferowanym wszędzie. Czekolady, batony i wafle to najpopularniejsze produkty na stacjach paliw.

Wielkość rynku słodyczy konfekcjonowanych szacuje się na ok. 8 mld zł (udział stacji paliw w tym rynku wynosi ok. 3-4%) z tendencją wzrostową pomimo spowolnienia dynamiki tego wzrostu. W Polsce rynek słodyczy znacznie się rozwija, ale przeciętny polski konsument nadal spożywa mniej słodyczy niż większość mieszkańców UE.

Ktoś, kto przyjdzie na stacje z zamiarem zakupu Snickersa, znajdzie go chociażby na najniższej półce, natomiast nowość powinna być eksponowana w zasięgu wzroku, a najlepiej polecana przez sprzedawcę. Z doświadczenia z innych państw wiadomo, że mechanizm polegający na zachęcaniu kupującego przez kasjera do sięgnięcia po konkretny produkt zwiększa rotację 2-3 razy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane