Starlink: Wydatki na reklamę sektora FMCG rosną, bo rośnie presja ze strony marek własnych marketów

Autor: wirtualnemedia.pl 21 maja 2014 10:05

W I kwartale br. wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 1,591 mld zł, o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej - szacuje Starlink. Wzrosły wydatki na reklamę internetową, radiową i telewizyjną, a spadły na reklamę outdoorową, kinową i prasową - czytamy w wirtualnemedia.pl

Wydatki segmentu FMCG na reklamę zwiększyły się o 0,3 proc. - Nasilenie komunikacji ze strony firm FMCG może mieć podłoże w ich gorszych wynikach sprzedażowych, ponieważ jednym z efektów kryzysu był wzrost znaczenia tańszych marek własnych marketów i sieci dyskontowych oraz związana z tym presja cenowa - komentują analitycy Starlinka.

Firmy z branży handlowej ograniczyły inwestycje reklamowe o 6,8 mln zł, co oznacza spadek o 3,4 proc., mimo że nadal intensywnie promują się sieci oferujące sprzęt, wyposażenie oraz AGD i RTV, a także sklepy drogeryjne i internetowe. - Spadek dynamiki inwestycji reklamowych, zbiegający się ze wzrostem wydatków firm FMCG, może być oznaką poprawy kondycji ekonomicznej firm handlowych i końca kryzysu - ocenia Starlink.

 

Starlink prognozuje, że w całym br. polski rynek reklamowy urośnie o 0,9-1,2 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane