REKLAMA
REKLAMA

Statoil wyjdzie ze sklepami convenience także poza stacje paliw?

Autor: wnp.pl 9 listopada 2015 11:19

Dzięki zmianie marki Statoil na globalne logo Circle K firma zamierza wejść do światowej ligi największych graczy na rynku stacji paliw i sklepów typu convenience. Ta inwestycja ma się zwrócić także na polskim rynku - przekonuje w rozmowie z wnp.pl Giedrius Bandzevičius, prezes spółki Statoil Fuel & Retail Polska.

REKLAMA

Kompletna zmiana wizualizacji sieci stacji tej wielkości to znaczący krok. Na ile zmiana logo na Circle K może się stać nowym impulsem do rozwoju, a na ile może powodować trudności związane z zastąpieniem dobrze znanego i ocenianego logo Statoil marką do tej pory zupełnie nieobecną w Polsce? Czy da się porównać tę sytuację z próbą wejścia na rynek zupełnie nowego gracza?

- Oczywiście postrzegamy tę zmianę jako okazję otwierającą nowe możliwości; w przeciwnym razie nie zdecydowalibyśmy się na nią. Cała operacja została dogłębnie przemyślana i zaplanowana. Nie wydaje mi się, żeby dało się porównać tę sytuację z wejściem na rynek zupełnie nowego gracza, bo to wszystko, co udało nam się osiągnąć przez te ponad 20 lat obecności w Polsce i to jak jesteśmy postrzegani przez polskich konsumentów, nie zniknie przecież z chwilą wymiany logo Statoil na Circle K na naszych stacjach. Nie zmienią się pracownicy, pozostanie marka paliw miles, oferta Simply Great Coffee itp. (...) Wprowadzając markę Circle K, najszerzej rozpowszechnioną w portfolio firmy Couche Tard, tak naprawdę wchodzimy do wyższej, globalnej ligi operatorów detalicznych. A wejście na poziom globalny otwiera mnóstwo możliwości w kontekście innowacji, pod względem ekonomii skali, czy stworzenia czegoś takiego jak produkt flagowy, w rodzaju Big Maca firmy McDonald ’s.

Istotne jest również, że zmiana barw firmowych nastąpi najpierw w 2016 roku w Norwegii i Szwecji, podczas gdy Polska zaplanowana jest w tym procesie na rok 2017. Dzięki temu będziemy przygotowani na wszelkie ryzyka czy wyzwania, jakie ten proces przyniesie i będziemy w stanie uniknąć błędów popełnianych na innych rynkach. Mam jednak poczucie, że nie będzie trudno przekonać naszych klientów do nowego logo, podobnie jak tę potrzebę przejścia na poziom globalny i szanse z tym związane świetnie rozumieją nasi pracownicy czy franczyzobiorcy. Jestem głęboko przekonany, że podjęliśmy właściwą decyzję, która będzie procentować w przyszłości.

Czy możliwe jest wejście spółki także na polski rynek sklepów poza stacjami paliw z marką Circle K?

- Nie wykluczam takiej ewentualności, obecnie testujemy dwa pierwsze sklepy typu convenience nie związane ze stacjami paliw na rynku litewskim i estońskim, w centrach Wilna i Tallina. Działają one pod marką Statoil, a docelowo zapewne Circle K. To placówki o powierzchni ok. 90 mkw. i taką wielkością jesteśmy zainteresowani, na pewno nie będziemy otwierać supermarketów. Prawdopodobnie powstanie jeszcze kilka kolejnych placówek testowych w krajach, jak na Litwie i w Estonii, w których posiadamy bardziej dominującą pozycję niż w Polsce. Jeżeli uznamy, że odniosły one tam sukces i będziemy widzieli potencjał w tym rynku, niewykluczone, że podobne sklepy pojawią się także w Polsce. Oceniam, że okres testowania tego formatu potrwa około 2-3 lat, więc tego typu sklepy - jeśli podejmiemy taką decyzję - mogłyby się pojawić na polskim rynku najwcześniej w okolicach 2018 roku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA