Statystyczny hipermarket ma w promieniu kilometra 10 sklepów dyskontowych

Autor: analiza Market Side dla Wiadomości Handlowych 15 czerwca 2015 12:13

Spółka Market Side obliczyła, że pięć lat temu statystyczny hipermarket miał w promieniu kilometra sześć sklepów dyskontowych, obecnie jest ich 10. Zakładając, że każdy notuje roczne obroty na poziomie około 15 mln zł, otrzymamy kwotę 150 mln zł (wydawaną przede wszystkim na artykuły spożywcze), którą dyskonty ściągają ze strefy oddziaływania przeciętnego hipermarketu. Najwięcej problemów mają z tym hipermarkety E.Leclerc - podają "Wiadomości Handlowe".

Jeśli chodzi o supermarkety, najbardziej pokrywające się z dyskontami lokalizacje mają E.Leclerc (znów), Carrefour Market oraz Piotr i Paweł.

Najrzadziej z dyskontami sąsiadują sklepy SPAR, które działają głównie w mniejszych miejscowościach.

Wraz ze wzrostem liczby placówek sieci dyskontów coraz silniej konkurują pomiędzy sobą (szczególnie wyraźnie widać to w zachodniej Polsce i na Śląsku).

Już połowa Lidli ma w strefie 500 metrów przynajmniej jedną Biedronkę. W przypadku Aldiego wskaźnik ten wynosi 57 proc., a dla Czerwonej Torebki - aż 71 proc.

Więcej www.wiadomoscihandlowe.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane