REKLAMA
REKLAMA

Statystyczny Polak zostawia w dyskoncie ok. 2 tys. zł rocznie

Autor: dlahandlu.pl 2 lutego 2012 13:41

Jak wynika z obliczeń firmy Market Side w zależności od sieci obroty jednego sklepu dyskontowego wahają się od ok. 13 do ok. 14 mln zł rocznie, w zależności od sieci. Z kolei obroty hipermarketów to ok. 100 -200 mln zł również zależne od sieci i lokalizacji. Oznacza to, że jeden sklep dyskontowy ma obrót w wysokości 1/10 obrotu hipermarketu.

REKLAMA

Dlatego dyskonty starają się lokować jak najbliżej hipermarketów, aby odebrać i przejąć jak największą liczbę ich klientów. W 2010 roku na jeden sklep dyskontowy przypadało średnio 6,2 tys. osób. W 2011 roku liczba ta spadła do 5,7 tys. osób. Oznacza to, że średnio na zakupy w dyskoncie przeciętny Polak przeznacza ok. 2000 zł rocznie. 

Największa konkurencja wśród dyskontów panuje w zachodniej Polsce. Najwięcej sieci ma swoje sklepy w woj. śląskim (364). Dla porównania na ścianie wschodniej w woj. podlaskim są tylko 72 sklepy dyskontowe. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA