Stokrotka: Nie stać nas na płacenie pośrednikom. Oszczędności zainwestujemy w ceny

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2013 13:40

Jak wynikało z badań prowadzonych zarówno wśród klientów jak i nieklientów sieci Stokrotka duża grupa badanych (odpowiednio 41 i 31 proc.) jako minus supermarketów wskazywała wysoką cenę oraz długie kolejki (odpowiednio 24 i 17 proc.). Dlatego władze firmy postanowiły, że jedną ze strategicznych celów będzie zmiana postrzegania cenowego.

Firma chce to osiągnąć m.in. dzięki uruchomieniu własnego centrum logistycznego w Teresinie, które ruszyło na początku lipca. Jak mówił prezes Dariusz Kalinowski podczas konferencji z dziennikarzami - Nie stać nas na to, żeby płacić pośrednikom., bo chcemy dać niższe ceny klientom. Oszczędności, które zostały poczynione dzięki renegocjacji 300 kontraktów z producentami i stworzeniu własnej logistyki zostaną zainwestowane w ceny dostępne dla konsumentów. Musimy precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klientów, którzy chcą robić zakupy tanio, szybko oraz kupować produkty do wygodnego przygotowania w domu. Oczekują jednocześniego szerokiego wyboru i świeżego asortymentu. Właśnie pod tym kątem dokonaliśmy wszelkich zmian w naszej ofercie. Rozwijamy asortyment marki własnej, dodając produkty z najniższej i średniej półki cenowej, poprawiliśmy jakość produktów z kategorii warzyw i owoców dzięki przejęciu logistyki oraz będziemy inaczej eksponowali ceny przez co zamierzamy zmienić postrzeganie cenowe Stokrotek - zadeklarował prezes.

Jak wynika z wypowiedzi Rafała Melanowicza, dyrektora handlowego sieci Stokrotka liczba indeksów sklepu zostanie utrzymana. Zmieni się jednak podział procentowy pomiędzy poszczególnymi kategoriami produktów. - Chcemy utrzymać szeroki wybór, bo to jest naszym wyróżnikiem, który doceniają klienci. Zamierzamy jednak zwiększyć liczbę produktów gotowych do szybkiego przygotowania w domu oraz półproduktów, bo tego coraz bardziej poszukują konsumenci. Chcemy także mocniej wyeksponować nasze atuty cenowe, dzięki nowym standardom wizualizacji i promocji. Na końcach regałów, w strefach dobrej widoczności chcemy promować nasze hity cenowe. Dzięki temu w trwały sposób zamierzamy zmienić naszą percepcję cenową i przekonać do siebie większą liczbę klientów - zapowiada Melanowicz.

W Stokrotkach dostępnych jest od 5,5 do 9 tys. indeksów w zależności od wielkości i lokalizacji sklepu. To o 4 razy więcej niż w sklepach dyskontowych, z którymi supermarkety Stokrotka konkurują na wielu rynkach lokalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane