PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Stokrotka optymalizuje zużycie energii w sklepach

Autor: dlahandlu.pl 30 marca 2011 09:53

Energooszczędne świetlówki, zamknięte lady chłodnicze i regularny audyt energetyczny placówek - sieć Stokrotka wdrożyła program optymalizacji zużycia energii elektrycznej.

REKLAMA
W minionym roku Stokrotka wymieniła oświetlenie we wszystkich supermarketach, które dotychczas nie były wyposażone w energooszczędne systemy. Akcja objęła kilkadziesiąt placówek. Spółka zmniejszyła zużycie energii o około 10  proc. Sieć testuje obecnie oświetlenie w technologii LED. Jeśli analizy przyniosą obiecujące wyniki, takie rozwiązanie będzie wdrażane w nowopowstających placówkach. - Obecnie w całej Polsce pod marką Stokrotka i Delima działa już 190 placówek, planujemy też dalszy intensywny rozwój - mówi Beata Gesche, wiceprezes zarządu sieci Stokrotka.

W nowo otwieranych sklepach sieć stosuje wyłącznie zamykane wanny mroźnicze, w takie rozwiązanie planuje też sukcesywnie wyposażyć wszystkie supermarkety. Pracą lodówek w Stokrotce sterują programatory czasowe. Umożliwiają one ograniczenie podczas zamknięcia sklepu stopnia chłodzenia produktów nie wymagających przechowywania w stałej, niskiej temperaturze. Systemy elektroniczne sterują również czasem pracy oświetlenia zewnętrznego i reklam. Dodatkowo, w celu bieżącej kontroli bezpieczeństwa i jakości funkcjonowania instalacji elektrycznych, Stokrotka prowadzi regularne audyty kamerą termowizyjną.

Już przed dwoma laty sieć wycofała z obrotu tradycyjne, foliowe reklamówki zastępując je siatkami biodegradowalnymi, prowadzi także stałą zbiórkę zużytych baterii.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14453

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA