Stokrotka pracuje nad nową strategią cenowo-asortymentową

www.portalspozywczy.pl 9 marca 2015 19:49

Stokrotka pracuje nad nową strategią cenowo-asortymentową

Dzięki nowemu podejściu do zarządzania wybranymi kategoriami Stokrotka chce przyciągnąć do swoich placówek nowych klientów i nakłonić ich do większych zakupów.

- Testujemy „różne scenariusze cenowe" dla naszych sklepów. Zastanawiamy się, jak efektywnie obniżyć ceny w Stokrotkach po to, aby wynik naszych placówek się poprawiał. Analizujemy, którą kategorią produktową warto „zagrać", aby na konkurencyjnym rynku przyciągnąć do naszych sklepów większą liczbę klientów i zachęcić ich do większych zakupów - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka.

Obecnie kilkadziesiąt sklepów (1/4 placówek sieci) Stokrotka testuje „różne scenariusze cenowe", po to aby finalnie wybrać i wdrożyć najbardziej efektywne rozwiązania.

- Gramy wybranymi kategoriami produktowymi. Nie chcę mówić o szczegółach naszego projektu, aby nie zdradzić know-how konkurencji. Obecnie każda sieć podgląda swoich konkurentów. Nie chcemy stracić efektu pierwszeństwa, gdy wdrożymy projekt we wszystkich sklepach - wyjaśnia Dariusz Kalinowski.

I dodaje: - W ciągu najbliższych kilku tygodni podejmiemy decyzję, które ze scenariuszy są najlepsze i będą rozwijane w pozostałych sklepach. Musimy dostosować nasze modele cenowo-asortymentowe do konkretnego rynku, a także do konkurencji, która działa w otoczeniu naszych sklepów. Model A może lepiej sprawdzać się w małych miastach, zaś model B w dużych aglomeracjach.

Prezes Emperii podkreśla, że niektóre testowane scenariusze pokazały bardzo dobre wyniki, nie tylko przekładając się na znaczny wzrost sprzedaży LfL, ale także na szybką poprawę wyniku już w pierwszym okresie od wprowadzenia „nowego scenariusza cenowego" w określonych placówkach.

Dariusz Kalinowski dodaje, że wdrożenie nowej strategii cenowej dla sieci Stokrotka może nastąpić bardzo szybko po zakończeniu testów, ponieważ nie wymaga to większych nakładów inwestycyjnych, a jedynie koordynacji działań marketingowych i zmian w systemie zarządzania cenami.

Na koniec 2014 roku sieć Stokrotka liczyła ponad 250 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • anonim 2015-03-11 17:04:34

    Ubolewam nad faktem iz nie macie w sprzedaży okularów ze skala minus

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane