Stokrotka ruszy z własną logistyką mięsa i wędlin

www.portalspozywczy.pl 27 sierpnia 2013 18:08

Emperia Holding, właściciel supermarketów Stokrotka, zgodnie z nową strategią wdraża m.in. nowy koncept marketingowy i nowe logo, a także asortymentowy. Do końca 2013 roku zakończy się pierwsza faza rebrandingu, a w październiku Stokrotka wdroży logistykę świeżego mięsa i wędlin.

- Do końca 2013 roku zrealizujemy pierwszą fazę rebrandingu. Do końca września musimy zatwierdzić koncept remodelingu i rebrandingu sieci. Będziemy chcieli zmienić logo na wszystkich sklepach do końca tego roku - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding. 
Nowa strategia marketingowa Stokrotki zakłada odświeżenie wizerunku sklepów. Zmieniona zostanie wizualizacja zewnętrzna oraz wewnętrzna sklepów.
23 września zostanie uruchomiony nowy wzorcowy sklep Stokrotka. - 23 września nastąpi uruchomienie nowego sklepu wzorcowego w Dąbrowicy. To będzie nowa Stokrotka, sklep wzorcowy. Każdy kolejny sklep będzie już uruchamiany zgodnie z nowym wzorem - mówi prezes Emperii.
1 lipca Stokrotka uruchomiła własną logistykę. Otwarte zostało centrum dystrybucyjne w Teresinie pod Warszawą oraz osiem magazynów regionalnych w Polsce. To właśnie logistyka jest jednym z najważniejszych elementów nowej strategii dla sieci Stokrotka. Ponad 90 proc. dostaw do supermarketów będzie realizowanych poprzez własny system dostaw i ten wskaźnik ma zostać osiągnięty do końca października.
- Na koniec października 2013 roku nastąpi osiągnięcie wskaźnika 90 proc. dostaw towarów do sklepów z własnej logistyki. Dopiero wprowadzenie dostawców pozwoli uzyskać te parametry, a zakładaliśmy, że uda się ich pozyskać w czwartym kwartale - dodaje.
Koszty logistyki w drugim kwartale sięgnęły 3,1 mln zł. Prezes zapowiada również, że w październiku Stokrotka uruchomi też logistykę świeżego mięsa i wędlin.
- Duże wyzwanie przed nami to uruchomienie logistyki świeżych produktów. Chcemy wprowadzić mięso na magazyn centralny, co przełoży się na wyższe marże. Testy mięsa rozpoczynamy na początku września i pierwsze sklepy będą zaopatrywane w mięso i wędliny, a proces planujemy zakończyć w październiku - mówi Kalinowski.
Prezes sygnalizuje też wdrożenie w pierwszym kwartale 2014 roku nowych rozwiązań informatycznych, których koszty sięgną 1,5-3,0 mln zł.
- Jesteśmy na etapie krótkiej listy podmiotów, które takie narzędzia nam wdrożą - mówi prezes.
Sieć supermarketów Stokrotka na koniec drugiego kwartału 2013 roku liczyła 203 sklepy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane