PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Stokrotka skupia się na poszukiwaniu inwestora i nowych otwarciach

www.portalspozywczy.pl 20 lipca 2017 13:13

Stokrotka skupia się na poszukiwaniu inwestora i nowych otwarciach fot. materiały prasowe Emperii

Sieć sklepów Stokrotka otworzyła w pierwszym półroczu 2017 roku 21 nowych sklepów, w tym pierwszy sklep w nowym formacie convenience o nazwie 5-tka Market. Emperia Holding ogłosiła również swoje plany poszukiwania inwestora, który wsparłby jej dalszy rozwój.

Sieć detaliczną Stokrotka na koniec 2016 roku tworzyło łącznie 372 sklepów detalicznych, (na koniec 2015 roku Stokrotka miała 327 sklepów). W 2016 roku otwarto łącznie 53 sklepy (w tym 18 sklepów franczyzowych), zaś 8 sklepów zostało zamknięte.  

W styczniu Stokrotka osiągnęła wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 188 mln zł i były one wyższe od osiągniętej sprzedaży towarów w styczniu 2016 roku o ok. 4,7 proc. W styczniu otworzono trzy sklepy: 2 markety oraz 1 sklep franczyzowy. Łączna liczba sklepów na koniec stycznia 2017 roku wyniosła 375.  

Zarząd Emperia Holding S.A. informował również na początku 2017 roku, że dyrektor UKS określił zobowiązanie podatkowe spółki w podatku dochodowym od osób prawnych za rok 2011 w wysokości ponad 142,4 mln zł. Poza tym spółka zobowiązana jest do naliczenia i zapłaty odsetek za zwłokę od w/w zobowiązania, które na dzień doręczenia decyzji (31 stycznia br.) wynoszą ponad 52,3 mln zł. Emperia informowała, że odwoła się od decyzji.

W lutym Dariusz Kalinowski, prezes Emperii Holding zapowiedział plany otworzenia do końca 2017 roku 90 sklepów, w tym 15 supermarketów, 40 marketów i 35 sklepów franczyzowych. Dodał, że część sklepów otwierana będzie na działkach zakupionych przez spółkę:  – Do tej pory w rozwoju liczby placówek opieraliśmy się na wynajmie. Od 2017 roku modyfikujemy częściowo naszą strategię rozwoju: będziemy kupować działki i budować na nich obiekty. Dotyczyć to będzie od 10 do 15 proc. wszystkich nowych lokalizacji. Pozostałe sklepy nadal będziemy wygrywać w przetargach i dostosowywać do naszych wymagań – tłumaczył Kalinowski.

W lutym wstępne wyniki sprzedaży towarów w sieci Stokrotka kształtowały się na poziomie 186 mln zł i były one wyższe od osiągniętej sprzedaży towarów w lutym 2016 roku o ok. 2,0%. Otworzono 2 markety.  

W marcu wstępne wyniki sprzedaży towarów były na poziomie 213 mln zł. W porównaniu do sprzedaży w marcu 2016 były one wyższe o ok. 1,6%. Otworzono 6 sklepów: 3 markety oraz 3 sklepy franczyzowe.

W kwietniu sprzedaż towarów w sklepach wzrosła o około 8,9 proc. rdr do 209 mln zł. Otworzono 3 sklepy: 2 markety Stokrotka oraz pierwszy sklep w nowym formacie convenience o nazwie 5-tka Market. Łączna liczba sklepów na koniec kwietnia wyniosła 381.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9445

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane