Stokrotka stawia na rozwój produktów marki własnej

www.portalspozywczy.pl 20 czerwca 2014 18:01

Sieć supermarketów Stokrotka do końca 2015 r. planuje potroić udziały marki własnej w swoich całkowitych obrotach. Obecnie produkty private label generują 5 proc. obrotu sieci. Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki oraz Emperia Holding zapowiada, że za półtora roku może to być nawet 15 proc. obrotu. Cały czas doskonalimy nasz asortyment. Szczególny nacisk kładziemy i będziemy kładli na produkty świeże. Zwiększony zostanie udział w sprzedaży marki własnej i kategorii non-food. Tę ostatnią jednak traktujemy jako uzupełnienie naszej podstawowej oferty.

Co z marką własną?
Planujemy, że docelowo we własnym supermarkecie, który oferuje ok. 10 tys. indeksów, ok. 15 proc. obrotu będą generowały produkty marki własnej. To naszym zdaniem przyzwoity poziom, choć niektóre sieci chcą osiągnąć nawet 30 proc. obrotu z private label. Nasz plan jest optymistyczny, bo dzisiaj mamy w ofercie 450 produktów marki własnej, które generują ponad 5 proc. obrotu. Jest szansa na to, że zbliżymy się do poziomu około 15 proc. obrotu już na koniec 2015 roku. W związku z tym, że kolejne produkty będą z grupy tych słabiej rotujących, wydaje się, że do wygenerowania 15 proc. obrotu na marce własnej potrzebne będzie przynajmniej 1500 indeksów.
W Stokrotce jest jeszcze miejsce na nowości marek własnych, również w bardzo popularnych i obrotowych kategoriach. Mam tu na myśli takie produkty jak pieluchy, napoje gazowane, mleko świeże, masło czy sery żółte. Rozpoczęliśmy też proces wdrażania produktów marek własnych w kategorii owoców i warzyw. Dlatego też szacujemy, że udział ten będziemy w stanie osiągnąć przy ok. 1200-1300 produktach.

W jakim segmencie marki własnej inwestycje będą największe?
Analizując tendencje rynkowe, doszliśmy do wniosku, że segment dyskontowy oraz mainstream to główne segmenty w których chcemy rozwijać markę własną w Stokrotce. W związku z tym wprowadzając nowe produkty będziemy skupiać się na produktach bardzo dobrej jakości, ale o relatywnie niższej cenie od liderów rynkowych. Duży nacisk kładziemy na jakość produktów i tę wartość chcemy mocno i jasno komunikować naszym klientom. W tym celu na nasze półki planujemy wprowadzić blisko 300 bardzo dobrych jakościowo produktów. Będą one występować, pod nowym, silnie kojarzonym ze Stokrotką logotypem. W dalszym ciągu będziemy także rozwijać półkę dyskontową, w której planujemy wdrożyć ok. 300 nowych SKU.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane