PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Stoppoint: Cyfrowe terminale w sieciach handlowych zdynamizują e-commerce

Autor: pr 30 czerwca 2017 14:34

Cyfrowe terminale ClickPoint pojawią się w sieciach detalicznych oraz na stacjach paliw. Technologia dotykowego terminala umożliwi, poza bieżącą obsługą sprzedaży w punkcie, także zamawianie usług cyfrowych i szerokiej gamy usług opartych o logistykę , jak również wysyłanie i odbiór przesyłek kurierskich oraz dokonywanie zwrotów do sklepów e-commerce.

Pierwsze testy z sieciami przeprowadzone zostaną na przełomie października i listopada. Odpowiedzialna za ten biznes jest notowana na NewConnect spółka Stoppoint S.A., znana m.in. z usług kurierskich pod brandem “Stacja z Paczką by Stoppoint”, realizowanego w ponad 900 stacjach paliw PKN Orlen.

Pierwsze w Polsce tego typu cyfrowe terminale do zamawiania produktów i usług online zintegrowane będą  z usługą logistyczną. Klienci sklepów, drogerii, czy stacji benzynowych będą mogli więc za ich pośrednictwem nadawać dowolne przesyłki, a także odbierać paczki z produktami zamówionymi online. Terminale umożliwią także  wyszukanie np. jubilera, bądź szewca i zlecenie naprawy biżuterii, czy obuwia. W ten sposób możliwe będzie m.in. wysłanie walizki do serwisu, bądź garnituru do pralni czy krawca.

- Możliwości naszych terminali będą praktycznie nieograniczone. Stanowią one bowiem - tak samo jak smartfon, czy strona www - końcówkę sieci teleinformatycznej. Z tą przewagą, że zostaną zintegrowane z usługami logistycznymi – podkreśla Damian Puczyński, prezes zarządu Stoppoint S.A. - Ktoś, kto posiada dziś smartfon, dysponuje tak naprawdę pilotem do swojej rzeczywistości - czy to społecznościowej, czy internetowej, może zamówić dowolny produkt, a potem - dzięki usługom kurierskim - odebrać go w dowolnym miejscu i o dowolnej porze - dodaje.

Terminal umożliwi zmierzenie i zważenie przesyłki, a także wydrukowanie samoprzylepnej etykiety. To podstawowa usługa, której dziś nie ma na rynku. Dziś taką etykietę trzeba wydrukować w domu, ewentualnie czekać aż pracownik firmy kurierskiej wypełni list przewozowy.

Proces zamawiania produktu w dowolnym e-sklepie będzie można zacząć więc w telefonie komórkowym, a dokończyć na terminalu w placówce sieci handlowej, albo rozpocząć proces wyboru danej oferty online w terminalu, przy okazji tankowania paliwa na stacji, a sfinalizować na domowym komputerze. - Zamówiony w ten sposób towar będzie można odebrać np. przy kolejnej wizycie na stacji benzynowej, czy w innym punkcie convenience - tłumaczy Damian Puczyński.

Spółka Stoppoint S.A. informuje, że terminal ma stać się tzw. marketplacem dla innych usług.

- Chcielibyśmy stworzyć razem z sieciami convenience pewien rodzaj pola sprzedaży wielu usług i produktów, od naprawy butów, przez zamawianie towarów z internetu, po szeroką gamę innych usług, których dziś nawet nie jesteśmy w stanie jeszcze zdiagnozować - wyjaśnia prezes Stoppoint.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ariel 2017-06-30 15:27:38

    Świetna sprawa, nareszcie zaczniemy gonić świat bo taki typ usług stanie się tam za chwilę normą. Poza tym będzie łatwiej, szybciej i - mam nadzieję - taniej. Trzymam kciuki żeby się udało - bo w naszym kraju nie jest to takie łatwe, biurokracja...

  • innowator 2017-06-30 14:57:54

    Łączenie handlu tradycyjnego offline z usługami cyfrowymi, online i logistyką to nowy trend rynkowy. Fajnie, że w Polsce planowane są takie projekty, bo dziś wciąż jesteśmy w e-commerce daleko za Europą Zach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane